پاکستان تحقیقات علیه حزب نواز شریف را آغاز کرده است

مقام‌های دولت پاکستان تحقیقات جنایی براساس قانون مقابله با تروریسم را علیه رهبران حزب نخست وزیر سابق این کشور آغاز کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این تحقیقات ۱۰ روز پیش از انتخابات پارلمانی در پاکستان و علیه رهبران حزب مسلم لیگ پاکستان شاخه نواز، متعلق به نواز شریف، نخست وزیر سابق و محبوس این کشور آغاز شده است.

این پرونده به راهپیمایی مربوط می‌شود که توسط حزب مذکور در تاریخ ۱۳ ژوئیه سال جاری میلادی و زمانی که نواز شریف به کشور بازگشت، انجام شد. نخست وزیر سابق پاکستان دقایقی پس از ورود به کشور دستگیر شد؛ وی در ششم ژوئیه سال جاری میلادی به صورت غیابی در دادگاه مبارزه با فساد محکوم شده بود.

کپی‌های دو گزارش مجزا از پرونده مذکور یکی علیه شهباز شریف، برادر نواز شریف و دیگری علیه چند تن از اشخاص برجسته حزب، موجود است.

شوکت جاوید، وزیر موقت داخلی ایالت پنجاب گفت: ما علیه رهبران حزب نواز شریف اقدام می‌کنیم. اما کسی پیش از انتخابات دستگیر نمی‌شود.

راهپیمایی ده‌ها هزار نفری روز جمعه در سراسر لاهور به رهبری شهباز شریف پیامی قوی به رقبای حزب مبنی بر این بود که آرای مردمی هنوز هم با حزب است.

براساس نظرسنجی‌های ملی، مشخص شده که رقابت نزدیکی میان حزب حاکم و حزب تحریک انصاف به رهبرای عمران خان است و حزب مردمی پاکستان در مقام سوم قرار دارد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید