کیتاروویچ؛ غیرمتعارفترین سیاستمدار این روزها

تیم ملی فوتبال فرانسه در یکی از زیباترین فینال های تاریخ جام جهانی با قاطعیت قهرمان شد و در یک بازی یک طرفه کروات ها را در فینال له کرد تا رمانتیک ترین لحظه ی بالابردن جام طلایی زیر باران مسکو توسط خروس های قهرمان شکل بگیرد و مردمان فرانسه را غرق در شادی کند.

به گزارش ایسنا، آینه نیوز نوشت: شب گذشته یکی دیگر از ماجراهای بحث برانگیز رسانه ملی شکل گرفت. هنگامی که بعد از تثبیت قهرمانی تیم ملی فوتبال فرانسه در جام بیست و یکم نوبت به مراسم اهدای جام طلایی و جوایز بهترین ها شد و روسای کشورهای روسیه، فرانسه و کرواسی در کنار مقامات فوتبال و فیفا آماده برای اجرای آخرین مرحله از برگزاری جام ۲۰۱۸ بودند. با وجود این که بخش پُرطرفدار مراسم اختتامیه که شامل آوازخوانی و حرکات ویژه بود، راهی به تلویزیون نیافت اما نحوه پوشش اهداء کنندگان جوایز به گونه ای بود که هیچ گونه مشکلی برای پخش زنده مراسم از طریق شبکه سه و ورزش سیما احساس نشود، اما یکی دیگر از رفتارهای غیرمترقبه ی رئیس جمهور متفاوت کرواسی، باز هم واهمه به جان مدیران رسانه ملی انداخت!
مشکل از آغوش گرم و طولانی «کالیندا کیتاروویچ» بود که موجب شد به جای پخش کامل مراسم، مخاطبان تلویزیونی شاهد تصاویر تکراری بازی شوند اما بعد از پارازیت تلویزیون! در هنگام اهدای جوایز تیم ملی فوتبال کرواسی و گرمی استقبال رئیس جمهور این کشور، ناگهان ورق برگشت و یکی دیگر از تصمیمات لحظه ای مدیران تلویزیون با نمایش تقدیر ویژه ی خانم کیتاروویچ از قهرمانان جام نمایان شد! همان «آغوش»ی که چند روز پیش برای داور شایسته ایرانی در روسیه دردسر ایجاد کرده بود اما دیشب پخش تصاویرِ در آغوش گرفتن اعضای تیم ملی فوتبال فرانسه توسط رئیس جمهور کرواسی، ذوق فردوسی پور را به همراه داشت تا از اتفاقی ویژه در رسانه ملی سخن بگوید! رسانه ای که بعد از انواع انتقادات نسبت به پخش مستند «بی راهه» به دنبال فرصتی برای کاهش اتفاق سنگین رخ داده بود و خاص ترین رئیس جمهور فعلی جهان، گزینه ای مناسب برای برآورده کردن خواسته «سیما» شد!

دکتر کیتاروویچ که پیشتر وزیر امور خارجه بود و به چند زبان زنده دنیا تسلط دارد، یکی از شگفت انگیزترین موجودات سیاسی است. او برای نمایش مردمی بودنش حتی ابایی ندارد که با لباس های غیرمتعارف در مکان هایی خاص حضور یابد. برخلاف مسئولان ایرانی به جای استفاده از امکانات و هواپیمای اختصاصی، در کنار مردم سفر کرده و عکس سلفی بگیرد. خانم کیتاروویچ که پیشتر شماره ۱۰ تیم ملی کرواسی را به «ترزا می»؛ نخست وزیر انگلیس و شماره ۹ را به «ولادیمیر پوتین» و «دونالد ترامپ» روسای جمهور روسیه و امریکا اهدا کرده بود، یکی از پُرحاشیه ترین چهره های جام ۲۰۱۸ بود؛ از سلفی گرفتن در خیابان با روس‌ها تا انجام حرکات موزون برای پیروزی ها از بانوی متفاوت عرصه سیاست چهره‌ای ویژه ساخت. زنی که با نشستن در جایگاه تماشاگران یکی از پُرشورترین هواداران می‌شود و پس از راهیابی تاریخی تیم ملی کشورش به فینال در اولین جلسه هیات دولت همراه با وزرایش، لباس شطرنجی تیم ملی کرواسی را به تن می کند. رئیس جمهور کشور کوچک کرواسی که بیش از «داور شوکر»؛ بهترین گلزن جام جهانی ۱۹۹۸ و رئیس فعلی فدراسیون فوتبال کرواسی هیجان خود را بروز می دهد، ۲ سال پیش با هواپیمایی معمولی وارد تهران شد و البته از تیررس نگاه همیشه بیدار ایرانیان در فضای مجازی بی نصیب نماند تا در صفحه اینستاگرامش شاهد صدها کامنت به زبان فارسی شود و متعجب از عشق و علاقه وافر ایرانیان به خود که حتی برای ابراز صمیمیت، خانم پرزیدنت را «عزیزم» خطاب می کردند!

خانم کیتاروویچ که شب گذشته برای اهدای جوایز دست در دست «امانوئل مکرون»؛ رئیس جمهور فرانسه به سمت سکوی ویژه مراسم آمد، برخلاف رئیس جمهور ایران دعوت رئیس جمهور روسیه را برای تماشای مسابقات جام جهانی پذیرفت و به شکلی صمیمانه وارد رختکن تیم ملی کرواسی شد و همراه با بازیکنان این کشور شادی و پایکوبی کرد. او که با انجام حرکات ویژه در هنگام بازی تیم ملی کرواسی و روسیه، نگاه متعجب «اینفانتینو» رئیس فیفا را صورت داد و در شب فینال جنب و جوشش در برابر صورت سنگی «پوتین» تضادی جالب را رقم زده بود، در آخرین بازی جام رویایی ۲۰۱۸ با وجود این که موجب تحرک «مکرون» شد اما در میدان رقابت طرفداری شکست خورده بود. با این حال زنِ متفاوت عرصه سیاست اعتقاد دارد که با چنین رفتارهای غیر متعارفی پیروزِ مواجه با نگاه مردم خواهد شد.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید