جوان 18 ساله با "لگو" دست مصنوعی ساخت+فیلم

یک جوان 18 ساله آندورایی که با یک دست ناقص متولد شده و از کودکی عاشق بازی با لگو است، تصمیم گرفت از عشق خود برای ساختن یک پروتز مصنوعی و کاربردی استفاده کند و موفق هم شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از یوتیوب، "دیوید آگیلار" مانند بسیاری از کودکان عاشق بازی با لگو بوده و هست. دیوید دائما در حال ساخت اسباب‌بازی‌های بزرگتر و بهتر است. اما شرایط دیوید متفاوت از دیگر بچه‌ها بود. او با یک بازوی ناقص متولد شده بود.

دیوید می‌گوید: بزرگ شدن من بسیار آزاردهنده بود. چون جملات زیادی مانند "اوه تو یه دست نداری" یا حرف‌هایی شبیه به آن را می‌شنیدم.

اما دیوید به جای اینکه یک بازوی پروتز استاندارد بگیرد، تصمیم گرفت از تجربه چندین ساله خود در ساخت لگو برای ساختن پروتز استفاده کند و با متصل کردن تعداد زیادی از قطعات لگو، یک بازوی مصنوعی برای خود ساخت.

این دانش‌آموز 18 ساله از کشور کوچک آندورا واقع شده بین فرانسه و اسپانیا اجازه نداد بازوی ناقصش وی را از انجام کاری که عاشقش بود و ساختن یک پروتز برای خودش به نام Hand Solo باز دارد.

وی می‌گوید: من اولین بازوی پروتز خود را وقتی 9 ساله بودم، ساختم و آن را روی دستم نصب کردم.

اولین پروتزی که دیوید ساخته بود، قادر به مقاومت در برابر فشار نبود و 9 سال طول کشید تا ابزار و تجربه لازم برای ساخت یک بازوی لگویی مناسب را به دست آورد.

دیوید اولین مدل بازوی خود را با نام MK1 فقط طی 5 روز ساخت که یک نمونه کامل است و دیوید می‌تواند حتی از آن برای شنا کردن استفاده کند.

اما دیوید اقدام به ساخت مدل دومش موسوم به MK2 کرد که شامل یک باتری با توانایی خم و راست کردن آسانتر آرنج پروتز است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید