برگزاری "مدرسه تحقیقاتی جبر جابه‌جایی" در دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان

دومین مدرسه تحقیقاتی جبر جابه‌جایی و هندسه جبری در دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، دومین مدرسه تحقیقاتی جبر جابه‌جایی و هندسه جبری با موضوع «جبر جابه‌جایی محاسباتی» در 10 الی 21 شهریور 1397 با همکاری پژوهشگاه دانش‌های بنیادی در دانشکده ریاضی دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان برگزار خواهد شد.

جبر جابه‌جایی شاخه‌ای از جبر مجرد است که درباره حلقه‌ها جابه‌جایی و ایده‌آل‌های آن‌ها و مدل‌ها بر روی چنین حلقه‌هایی بحث می‌کند.

دو مبحث هندسه جبری و نظریه اعداد جبری به‌وسیله جبر جایه‌جایی ساخته شده است. برجسته‌ترین حلقه‌ها از حلقه‌های جایه‌جایی حلقه چند جمله‌ای است. بحث بر روی حلقه‌هایی که لازم نیست جابه‌جایی باشد را جبر ناجابه‌جایی می‌نامند.

در این مدرسه تحقیقاتی، پس از ارائه 4 درس فشرده توسط سخنرانان فعال در این حوزه، مسائل باز و به روز در زمینه‌های مختلف جبر جابه‌جایی محاسباتی مطرح خواهد شد. سپس شرکت کننده‌ها (دانشجویان دکتری، پسا دکتری و محققان حوزه جبر جابه‌جایی) به گروه‌های حداکثر 6 نفره تقسیم خواهند شد و هر گروه، تحت نظر افراد متبحر آن حوزه بر روی مسئله (مسایل) خاصی متمرکز می‌شوند. این همکاری از طریق نرم‌افزارهای ارتباطی پس از برگزاری این مدرسه تحقیقاتی ادامه خواهد داشت.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید