عضو شورای اسلامی شهر :

سردرود در بن بست قرار دارد

عضو شورای اسلامی شهر سردرود ناتمام ماندن پل خروجی سردرود را از جمله معضلات و مشکلات اصلی این شهر دانست و افزود: نیمه کاره ماندن این پل شهر سردرود را در بن بست قرار داده است.

آرزو مبصر سردرودی در گفت‌وگو با ایسنا،  خواستار تلاش مسئولان در راستای اتمام این پروژه شد و گفت: نزدیک یک دهه است که خروجی شهر سردرود مسدود شده و پل نیمه تمام، سردرود به یک شهر بن بست تبدیل کرده است، البته چندین جلسه در این رابطه با فرمانداری و استانداری برگزار کرده‌ایم اما تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است. 

  

وی به پیگیری‌های فرمانداری تبریز در این رابطه اشاره کرد و افزود: نیمه تمام ماندن پل خروجی، علاوه بر اینکه ورودی شهر تبریز را از جنوب غرب نازیبا می‌کند، سردرود را نیز در بن بست قرار داده است؛ در حالی که پیشتر مسافران برای رفتن به خسروشهر، اسکو و سهند از درون سردرود گذر می‌کردند و این موضوع در بحث گردشگری، اقتصاد شهر و رونق مشاغل بسیار تاثیرگذار بود. 

  

عضو شورای اسلامی شهر سردرود با بیان این‌که مسافران رمقی برای ورود به شهر سردرود ندارند چون راه خروجی این شهر مسدود بوده و مسافران سردرگم می‌مانند، یادآور شد: عملیات عمرانی این پل یک دهه پیش شروع شده اما هنوز هم که هنوز است نیمه تمام مانده و تا جایی که می‌دانم دو الی سه سال اخیر نیز عملیات عمرانی آن متوقف شده است. 

  

وی متذکر شد: علت اینکه پل خروجی سردرود نیمه تمام مانده و رمپ خروجی آن کار نشده، مربوط به تملک زمین‌های اطراف رمپ خروجی پل است، چرا که این زمین‌ها که اراضی شخصی هستند در حوزه استحفاظی شهرداری منطقه 7 تبریز بوده و تملک این زمین‌ها بر عهده‌ی شهرداری منطقه 7 تبریز است. 

  

وی با بیان اینکه شهرداری منطقه 7 نیز شاید به خاطر وضعیت اقتصادی نامناسب که تمامی شهرداری‌ها درگیر آن هستند، نتوانسته این اراضی را تملک کند، افزود: چون این زمین‌ها در محدوده شهرداری تبریز است از این رو ما نمی‌توانیم در رابطه با تملک، اقدامی انجام دهیم. 

  

مبصر در مورد راهکارهای تملک اراضی اطراف رمپ خروجی پل نیز گفت: باید یا زمین‌ها جزو محدوده‌ی شهرداری سردرود شوند تا خودمان بحث تملک را به طرق مختلف پیگیری کنیم و یا اینکه از اعتبارات استانی در این راستا کمک گرفته شود. 

  

وی در پاسخ به اینکه چرا مسئولان مربوطه قبل از شروع پروژه، اقدام به تملک زمین‌های رمپ خروجی پل نکرده‌اند؟ خاطرنشان کرد: شاید یکی از اشتباهات بزرگ و مانعی که عامل اتمام پل است، بحث عدم تملک اراضی قبل از شروع پروژه باشد. 

  

وی با تاکید بر این‌که از فرماندار و استاندار محترم خواستاریم تا به این مسئله ورود کنند، یادآور شد: سردرود شهری با قدمت سه هزار ساله بوده و پایتخت تابلو فرش جهان است و مسافران بسیاری به خاطر تابلو فرش راهی شهر ما می‌شوند، اتمام این پل خروجی شهر سردرود را بن بست خارج می‌کند. 

  

عضو شورای اسلامی شهر سردرود با بیان این‌که شرایط فعلی سردرود به خاطر عدم اتمام پل خروجی، برای استان ما وجهه‌ی خوبی ندارد، یادآور شد: با اتمام این پروژه، شهر از بن‌بست خارج شده و مسافرانی که وارد شهر سردرود می‌شوند به راحتی راه خروجی را خواهد یافت و در نتیجه علاقه‌مندی مسافران نسبت به شهر سردرود بیشتر خواهد شد. 

  

وی با بیان این‌که عدم اتمام پل خروجی سردرود در بحث حمل و نقل عمومی شهر نیز چالش ایجاد کرده است، یادآور شد: قبل از شروع عملیلات عمرانی پل خروجی، اتوبوس‌های رادار و اسفهلان از داخل سردرود رد می‌شدند و بدین ترتیب مشکل کمبود وسائط نقلیه و عمومی نیز در این شهر حل می‌شد اما اکنون اتوبوس‌های رادار و اسفهلان از اتوبان تردد می‌کنند و در نتیجه شهر سردرود با مشکل کمبود وسائط نقلیه عمومی نیز مواجه شده است. 

  

وی در پایان با تاکید بر این‌که تاثیر سوء "عدم اتمام پل خروجی" در درآمد اصناف کاملا مشهود بوده و این موضوع به عارضه‌ای برای اصناف بدل شده است، خاطرنشان کرد: با اتمام پل خروجی شهر سردرود، مسافران بیشتری از شهر گذر کرده و در نتیجه درآمد اصناف و اقتصاد شهر نیز رونق می‌یابد.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید