معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان غربی:

هیچ موردی از آزار جنسی کودکان در آذربایجان غربی گزارش نشده است

معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان غربی گفت: تاکنون هیچ گزارشی از آزار جنسی کودکان در آذربایجان غربی گزارش نشده است.

به گزارش ایسنا، مهرداد مطلبی امروز دوشنبه در نشست خبری مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی با اصحاب رسانه به مناسبت بزرگداشت هفته بهزیستی در خصوص آمار کودک آزاری در سال جاری اظهار کرد: آزار جسمی، عاطفی، غفلت و ترد از جمله موارد گزارش شده هستند اما از سه ماهه چهارم سال گذشته تاکنون هیچ موردی از آزار جنسی کودکان در استان گزارش و ثابت نشده است.

مطلبی با اشاره به اینکه 21 مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست متشکل از 12 مرکز پسرانه و 9 مرکز دخترانه در سطح استان فعال هستند خاطرنشان کرد: در این مراکز 178 پسر و 115 دختر تحت حمایت بهزیستی و نهادهای مردمی نگهداری می‌شوند.

وی افزود: برای نگهداری و حمایت از این کودکان ماهیانه 300 هزار تومان به ازای هر نفر به 21 مرکز استان پرداخت میشود و باقی هزینه‌ها نیز از طریق نهادهای خیریه و مردمی تامین می‌شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان غربی اظهار کرد: 307 کودک بدسرپرست و بی سرپرست زیر 18 سال نیز به اقوام نزدیک تحت عنوان خانواده‌های جایگزین واگذار شده‌اند که برای حمایت از این کودکان نیز 350 هزار تومان به خانواده‌های جایگزین پرداخت می‌شود و سازمان موظف است تا زمان ترخیص و رسیدن به 18 سالگی این افراد را از جوانب تحصیلی، اشتغال، ازدواج و توانمندسازی حمایت کند.

مطلبی با اشاره به شرایط خاص واگذاری کودکان تحت حمایت به عنوان فرزند خوانده از واگذری 10 کودک زیر سه سال طی سه ماهه نخست سال جاری به خانواده‌های متقاضی خبر داد و افزود: مطابق قانون جامع حمایت از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، کودکان تحت حمایت در صورت نداشتن اقوام نزدیک و بی هویت بودن به عنوان فرزند خوانده به خانواده های متقاضی واگذار می‌شوند.


انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید