بهزیستی , قانون معلولان " />

عضو کمیسیون بهداشت:

اجرای قانون حمایت از معلولان در مجلس پیگیری می شود

  • تاریخ انتشار : 1397/4/26 ساعت : 13:10 - 5 سال قبل
  • از گروه : سیاسی
  • زیرگروه : مجلس
تهران- ایرنا- عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس دهم اجرای کامل قانون حمایت از حقوق معلولان را پیگیری می کند.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی ایرنا، محمدحسین قربانی روز سه شنبه در آیین تجلیل از مسئولان و دست اندرکاران تدوین و تصویب قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت گفت: پس از برگزاری 40 جلسه مشترک با مسئولان ذیربط و با استناد به قوانین موجود و به ویژه کمک و همراهی نهادهای مردمی توانستیم پیگیر حقوق معلولان جامعه امروز باشیم.
وی افزود: در این راستا نشست های مشترکی با معلولان، نهادهای مردمی، NGOها و همچنین کارشناسان بهزیستی در راستای تدوین قانون جامع حمایت از معلولان انجام شد.
قربانی با اشاره به بخش هایی از قانون «حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در مجلس شورای اسلامی» اظهار داشت: حقوق معلولان شامل مواردی همچون پرداختن حداقل حقوق پایه کشور یا جامعه کارگری به معلولان، اختصاص حق پرستاری معلولان شدید، اشتغال و پرداخت حق بیمه کارفرمایان است که در این راستا دولت از 30 تا 50 درصد بکارگیری حقوق معلولان را به کسانی که برای آنان در جامعه اشتغال ایجاد کنند، پرداخت می کند.
وی افزود: همچنین ایجاد صندوق های شغلی و اختصاص سهم سه درصدی اشتغال برای جامعه معلولان در دستگاه های اجرایی در مفاد قانون حمایت از افراد دارای معلولیت از دیگر مفاد این قانون است.
قربانی گفت: مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون مشترک متعهد است و وظیفه خود می داند تا به طور کامل از اجرای این قانون در سطح جامعه حمایت کند.
این مراسم به مناسبت هفته بهزیستی (25 تا 31 تیرماه) در سالن اجلاس سران با حضور برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس و مسئولان بهزیستی کشور و تعدادی از معلولان برگزار شد.
اجتمامم*1417*1834

نظر خود را ثبت کنید