بنیاد مسکن , معاون اقتصادی , کهگیلویه و بویراحمد " />

بانکهای کهگیلویه وبویراحمد برای جذب تسهیلات مسکن همکاری کنند

یاسوج- ایرنا- معاون اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای تسریع در روند جذب تسهیلات مسکن در سه حوزه بهسازی، بازسازی و بافت فرسوده بانک ها همکاری لازم را بنیاد مسکن استان داشته باشند.
به گزارش ایرنا، جعفر گوهرگانی روز سه شنبه در نشست پیگیری جذب اعتبارات بافت فرسوده و تسهیلات بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار داشت: پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها باید طبق وحدت رویه یکسان و قوانین مشخص باشد و بانک ها در زمینه پرداخت تسهیلات در سه حوزه بهسازی، بازسازی و بافت فرسوده حق دریافت هیچ گونه سپرده ای از متقاضیان را ندارند.
وی افزود: این تسهیلات در جهت کمک به محرومان بوده که برخی با سود چهار درصد و برخی نیز به صورت بلاعوض به متقاضیان اعطا می شود.
گوهرگانی بیان کرد: بنیاد مسکن استان موظف است که لیست افراد واجد شرایط برای دریافت این تسهیلات را مشخص کرده و به بانک های استان بفرستد.
وی عنوان کرد: بانک ها باید ظرف 15 روز وضعیت متقاضی را تعیین تکلیف کرده و در صورت عدم جذب این تسهیلات توسط دریافت کنندگان، از سوی بانک های کهگیلویه و بویراحمد در ابتدا به طور کتبی برای متقاضی تذکری ارسال شود و در صورت بی توجهی متقاضی نوبت به فرد دیگری به عنوان جایگزین از سوی بنیاد مسکن داده شود.
معاون اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تلاش بر این است که تا پایان نیمه اول سال جاری 60 درصد تسهیلات موظفی و مقرر شده به متقاضیان پرداخت شود.
وی عنوان کرد: نشستی در 15 مرداد سال جاری برای پیگیری این مصوبات و بررسی آخرین پرداختی ها برگزار خواهد شد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: از سال 1393 تاکنون 15 هزار مورد تسهیلات مسکن در سه حوزه بهسازی، بازسازی و بافت فرسوده در سراسر استان پرداخت شده است.
ابراهیم فرزانه افزود: 320 میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض ساخت مسکن در 2 ساله گذشته به روستاییان و شهرهای زیر 25 هزار نفر در این استان پرداخت شده است.
فرزانه بیان کرد: بر اساس برآوردی که در سال 1393 صورت گرفت برای بهبود وضعیت مسکن روستایی این استان باید 20 هزار فقره تسهیلات بانکی پرداخت شود.
وی ابراز داشت: سال گذشته 40 میلیارد ریال در زمینه تکمیل واحد های محرومان نیز تخصیص صورت گرفت که در حال پرداخت است.
فرزانه گفت: در راستای تسهیلات بافت فرسوده 400 میلیون ریال تسهیلات چهار درصد و 60 میلیون ریال بلاعوض به متقاضیان این تسهیلات پرداخت می شود که هم اینک به ساخت یک هزار واحد مسکونی تسهیلات آن پرداخت شده و یک هزار و 500 مورد در حال ساخت هستند.
وی افزود: میزان تسهیلات بلاعوض ساخت مسکن در مناطق روستایی 50 میلیون ریال و شهرها 60 میلیون ریال است.
بر اساس آمارها 158 هزار نفر از جمعیت شهرهای یاسوج، دوگنبدان و دهدشت در سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند.
کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود 16 هزار و 249 کیلومتر مربع یک درصد مساحت کشور را دارد و یکی از کوچک‌ترین استان‌های کشور است.
این استان 713 هزار نفر جمعیت دارد که 54 درصد آن در شهرها و 46 درصد در روستاها زندگی می‌کنند.
9868/1662

نظر خود را ثبت کنید