تامین اجتماعی , دفترچه درمانی " />

نماینده تهران:

دولت لایحه شفافیت را تقدیم مجلس می کند

  • تاریخ انتشار : 1397/4/26 ساعت : 16:12 - 5 سال قبل
  • از گروه : سیاسی
  • زیرگروه : مجلس
تهران- ایرنا- نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه ای به نام شفافیت از سوی دولت به مجلس تقدیم می شود که این لایحه در تکمیل دولت الکترونیک است.
به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، محمدرضا بادامچی روز سه ‌شنبه در مراسم رونمایی از صدور و تحویل دفاتر درمانی تامین اجتماعی به صورت غیرحضوری افزود: این لایحه از دوره اصلاحات به اجرا گذاشته شد و در هشت سال دولت نهم و دهم وقفه ای در آن ایجاد شد اما در دولت تدبیر و امید این موضوع دوباره پیگیری شد و اکنون با سرعت در حال انجام است.
پیش نویس لایحه شفافیت در پنج بخش و هشت فصل تدوین شده‌ است. اهداف این پیش نویس بهبود اعتماد عمومی به نظام، بهبود شفافیت سازمانی، اداری و اطلاعاتی موسسات عمومی، ارتقای شفافیت در زمینه ‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، قضایی، تقنینی، امنیتی و دفاعی در کشور، شفاف ‌کردن نظام ارتباطی در بخش عمومی و وضعیت ‌های تعارض منافع شخصی و عمومی، ارتقای پاسخگویی مقامات، مسئولان و کارمندان، ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد از جمله با قاعده ‌مند ‌کردن افشای فساد، تضمین استفاده از اطلاعات چندجانبه در فرآیند تصمیم‌گیری در مراجع عمومی، مشارکت مستقیم شهروندان، موسسات عمومی و خصوصی ذیربط و ذینفع در فرآیند تصمیم‌گیری اداری و بهینه‌ سازی فرآیند تصمیم‌گیری در مراجع عمومی است.
وی اظهار داشت: اینکه خدمات غیرحضوری ارزشمند است جای تردید نیست و با توجه به اینکه در تجویز دارو ممکن است قیمت ها متفاوت باشد و سوءاستفاده هایی شود، موضوع شفافیت و الکترونیکی شدن خدمت خیلی موثر است.
بادامچی با بیان اینکه اکنون سیستم اداری ما دچار نوعی رودربایستی است، ادامه داد: اقدامات تامین اجتماعی در راستای شفافیت قابل تقدیر است و باید در لایحه شفافیت سهم بیشتری به سازمان ها داده شود تا تمام بخش های کشور هم این موضوع را در برنامه کاری خود داشته باشند.
وی درباره لایحه شفافیت توضیح داد: با الکترونیکی شدن خدمات، تامین رفاه را شاهد خواهیم شد و فساد اداری نیز کاهش می یابد.
استاندار تهران نیز در این مراسم گفت: یکی از شاخص های جامعه توسعه یافته موضوع خدمات اجتماعی است تا مشخص شود که چقدر برای ارائه خدمات اجتماعی قدم برداشته ایم؛ موردی که سازمان تامین اجتماعی از ابتدای تشکیل دنبال آن بوده است.
محمدحسین مقیمی اضافه کرد: قبل از دولت تدبیر و امید ١١ میلیون نفر از هیچ بیمه ای برخوردار نبودند و در این دولت همه از یک بیمه بهره مند هستند.
وی افزود: امیدواریم همه خدمات تامین اجتماعی غیرحضوری شود تا مردم وقت خود را در جای مناسب صرف کنند. البته این خدمات الکترونیکی نشان می دهد که جامعه ما به سمت توسعه پایدار پیش می رود.
صدور و تحویل دفاتر درمانی تامین اجتماعی به ویژه در غرب تهران بزرگ به مناسبت هفته تامین اجتماعی به صورت غیرحضوری شد.
بیمه شدگان و مستمری بگیران می توانند با دو روش استفاده از تلفن گویا به شماره 4٢٢٧6 یا سایت gtsos.ir برای دریافت غیرحضوری دفترچه درمانی خود اقدام کنند.
زمانی که کدپستی افراد وارد می شود، می توانند درخواست خود را در نزدیکترین کارگزاری رسمی ثبت کنند تا دفترچه بیمه شدگان در منزل تحویل آنها شود. البته هزینه ارسال دفترچه پنج هزار تومان است.
اجتمام * 7268*1834

نظر خود را ثبت کنید