سفرهای خارجی مدیران فرهنگی فقط با مجوز وزیر ارشاد مجاز است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشنامه‌ای به معاونان و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: تمامی سفر‌های خارجی در ارتباط با برنامه‌های این وزارتخانه، با هماهنگی حوزه وزارتی و مجوز نهایی از وزیر، مجاز خواهد بود.


به گزارش  ایرنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پی سخنان ریاست جمهوری در اجلاس مدیران ارشد دولت که در ششم تیر سال جاری بیان شد، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف اجرایی شدن سخنان رییس جمهوری در بخش فرهنگ و هنر بخشنامه‌ای را به تمامی معاونان و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ کرد.


در این بخشنامه که با عنوان «بخشنامه اجرای رهنمود‌های رئیس جمهور محترم در اجلاس مدیران ارشد دولت (٦ تیر ماه ١٣٩٧)» ابلاغ شده است به برخی نکات مورد تاکید رئیس جمهوری اشاره شده است.
این بخشنامه در ٩ بند تنظیم و به تمامی معاونان، مشاوران، مدیران استانی و تمامی بخش‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شده است.
از جمله موارد مورد تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد سلامی در این بخشنامه کاهش جدی برخورداری از امکانات همراه با افزایش ساعات کار، تغییرات در شیوه مدیریتی، صرفه جویی و کاهش جدی سفر‌های خارجی مسئولان و کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.


بر اساس این بخشنامه تمامی سفر‌های خارجی در ارتباط با برنامه‌های این وزارتخانه، علاوه بر گذراندن مراحل اداری سخت‌گیرانه، با هماهنگی حوزه وزارتی و مجوز نهایی از وزیر، مجاز خواهد بود.

* کار روزانه ۱۲ ساعتی برای مدیران
صالحی در این بخشنامه متوسط ١٢ ساعت کار روزانه در روز‌های کاری برای مدیران ارشد سازمانی را الزامی دانسته و سوق‌دادن مدیریت‌های هزینه‌ای به مدیریت‌های درآمدی و مشارکتی را ضروری دانسته است.
وی در بخش دیگری از این بخشنامه با اشاره به ضرورت صرفه جویی با توجه به شرایط موجود در کشور، بر صرفه جویی جدی در هزینه‌ها برای عموم مدیران ارشد وزارتخانه تاکید کرده است.
از دیگر موراد مورد اشاره وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اطلاع رسانی فعال و پاسخگویی به سوالات و شبهات است. بر این اساس روابط عمومی معاونت‌ها و سازمان‌ها و مدیریت‌های تابعه و استان‌های کشور موظف هستند اقدامات خود را در این زمینه به روابط عمومی این وزارتخانه ارسال کنند و روابط عمومی وزارتخانه نیز موظف است علاوه بر اقدامات حوزه مدیریتی خود، با پایش مناسب، اقدامات تمامی روابط عمومی‌ها را به صورت مستمر گزارش کند.
همچنین بر اساس این بخشنامه، تقویت حوزه اشتغال و رفع موانع کسب و کار فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، ارتباطات فعال‌تر با جامعه فرهنگ، هنر و رسانه، اتکای بیشتر به مردم و پاسخگویی به شکایات مردمی و شفاف‌سازی خدمات و حمایت‌ها و هزینه‌کرد از اموال عمومی از دیگر موضوعات مورد تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است که اجرای آن‌ها را ضروری دانسته است.
این بخشنامه در تاریخ ۲۵ تیر سال جاری به امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده و در نامه‌ای از سوی حوزه وزارتی به تمامی معاونان، روسای سازمان ها، مدیران کل استانی و بخش‌های مختلف این وزارتخانه ابلاغ شده است.


نظر خود را ثبت کنید