رشته نوازندگی , هدایت تحصیلی , آموزش و پرورش " />

رشته نوازندگی ساز ایرانی در سنندج ایجاد شد

سنندج - ایرنا - رئیس اداره آموزش های فنی و حرفه ای آموزش و پرورش کردستان از راه اندازی رشته موسیقی و نوازندگی ساز ایرانی شاخه فنی و حرفه ای برای نخستین بار در این استان خبر داد.
حبیب الله مرادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این رشته هنری به صورت ضمیمه برای نخستین بار در شاخه فنی و حرفه ای و در هنرستان پسرانه طالقانی ناحیه دو سنندج ایجاد شده است.
وی افزود: دانش آموزان پسر پایه دهم (متوسطه دوم) علاقمند به رشته هنر موسیقی و نوازندگی می توانند برای تحصیل در این رشته در سال تحصیلی جدید به این هنرستان مراجعه و ثبت نام کنند.
رئیس اداره آموزش های فنی و حرفه ای آموزش و پرورش کردستان تاکید کرد: مجوز ایجاد رشته های موسیقی فرآیند زیادی دارد ولی با تلاش های انجام شده این رشته در سال تحصیلی جدید ایجاد و دانش آموز می پذیرد.
مرادی یادآور شد: علاوه بر رشته موسیقی و نوازندگی ساز ایرانی، رشته های دیگر هنری از جمله گرافیک، فتوگرافیک و چاپ نیز در هنرستان های استان کردستان دانش آموزان علاقمند در این رشته ها را پذیرش می کنند.
وی به راه اندازی سه رشته دیگر در هنرستان های استان برای سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: امسال همچنین 2 رشته الکتروتکنیک و کامپیوتر در هنرستان تازه تاسیس پسرانه فنی و حرفه ای صنعتگران نایسر تدریس می شود که می تواند از مهاجرت و تردد دانش آموزان این ناحیه به داخل شهر جلوگیری کند.
رئیس اداره آموزش های فنی و حرفه ای آموزش و پرورش کردستان تاسیس و راه اندازی رشته امور دامی را از دیگر رشته های جدید اعلام کرد و افزود: این رشته در هنرستان کشاورزی نساره دیواندره و متناسب با آمایش منطقه پیش بینی و ایجاد شده است.
مرادی اظهار داشت: ایجاد زمینه مناسب برای هدایت دانش آموزان به سمت اشتغال و آموزش مهارت های مورد نیاز بازار کار از مهمترین اهداف ایجاد هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش است.
در سال تحصیلی 97 - 96 تعداد 9 هزار و 700 هنرجو در 52 باب هنرستان فنی و حرفه ای استان کردستان با 160 رشته محل در چهار بخش صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر مشغول به تحصیل بودند.
7348/9102

نظر خود را ثبت کنید