صندوق , بیمه , روستاییان " />

بیمه اجتماعی مهم ترین ابزار توسعه روستاها است

تبریز-ایرنا- معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: برقراری و تعمیم بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر، مهمترین و بهترین ابزار برای توسعه این مناطق در کشور است.
ابوالفضل رضوی روز چهارشنبه در چهارمین اجلاس مدیران ستادی و اجرایی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در شهرستان کلیبر، افزود: هیچ تجربه موفق توسعه ای در دنیا وجود ندارد جز آنکه توسعه از روستاها آغاز شده باشد.
وی به تشریح مبانی توسعه روستایی پرداخت و ادامه داد: همه مطالعات نشان می دهد ظرفیت بزرگی در روستاهای کشور نهفته است و فقط اراده و برنامه ریزی دقیق می خواهد.
رضوی، برقراری بیمه اجتماعی برای ساکنان روستاها را یکی از مهم ترین ابزارهای توسعه این مناطق دانست و گفت: باید از مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابت توجه ویژه به روستاها تقدیر کرد، زیرا شاهد تحرکات بی سابقه ای در وزارتخانه و سازمان های تابعه هستیم.
وی اضافه کرد: باید از وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تشکر کنیم که سکان صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و کشاورزان را به دست یک شخص برجسته و مجرب کارشناس واقعی حوزه اجتماعی کشور سپرده است.
رضوی به مفاد تفاهم نامه منعقد شده با صندوق بیمه اجتماعی اشاره کرد و گفت: با تشکیل ستادهای توسعه بیمه در همه استان ها به زودی جذب مشمولان روستایی و عشایری سرعتی دو چندان می گیرد.
3038/518

نظر خود را ثبت کنید