سناتورهای امریکا تحریم‌های جدید روسیه را کلید زدند

چند نماینده جمهوریخواه سنای آمریکا روز چهارشنبه پیش نویس قانونی را برای وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه در حوزه انرژی ارائه کردند.

به گزارش ایرنا از تارنمای خبری دهیل، این طرح به طور مشترک توسط سناتورها «جان باروزو»، «کری گاردنر» و «استیو دینز» تدوین شده و به طور خاص پروژه جنجال‌برانگیز خط لوله گاز «نورد استریم 2 / Nord Stream 2» را هدف قرار داده است.

این خط لوله که قرار است به طور مستقیم از روسیه به آلمان کشیده شود، در ماه‌های گذشته بارها مورد انتقاد واشنگتن قرار گرفته است.

در صورت تصویب این طرح، تمامی شرکت‌هایی که در این پروژه مشارکت داشته باشند، هدف تحریم آمریکا قرار می‌گیرند.

این طرح علاوه بر وضع تحریم‌های جدید، اقداماتی هم برای تسهیل روابط تجاری با اعضای ناتو برای ترغیب آن‌ها به واردات گاز از آمریکا در نظر گرفته است.

خط لوله نورد استریم 2 طی یکسال گذشته موجب ایجاد دو دستگی در میان کشورهای اروپایی شده است.

منتقدان این پروژه معتقدند که اجرای آن، وابستگی این کشورها به روسیه را دو چندان کرده و تحریم‌ها علیه این کشور را تضعیف می‌کند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته همزمان با برگزاری اجلاس ناتو، در توئیتی به ساخت این خط لوله انتقاد کرده و گفته بود: ناتو چه فایده‌ای دارد وقتی آلمان میلیاردها دلار برای گاز و انرژی به روسیه می‌دهد؟ آمریکا خرج امنیت اروپا را می‌دهد، اما در تجارت متحمل ضررهای میلیاردی می‌شود.


نظر خود را ثبت کنید