گلایه‌های شهروندان از قطعی بدون برنامه برق ادامه دارد

چه كسي پاسخگوي ماست؟

نان باگت‌هايش را روي هم ريخته و گوشه‌اي نشسته است. «اين بار چندم است كه برق مي‌رود و به من ضرر وارد مي‌كند.
پول‌نیوز - نان باگت‌هایش را روی هم ریخته و گوشه‌ای نشسته است. «این بار چندم است که برق می‌رود و به من ضرر وارد می‌کند. هزار و 100 نان تولید امروزم را قطعی برق بر باد داد.» او در ادامه گلایه‌هایش برای پول نیوز توضیح می‌دهد: در این مدت، بارها با اداره برق تماس گرفتیم. 
 
پرسیدیم که حداقل بگویید چه ساعتی از روز برق نداریم که نسبت به پخت روزانه خود برنامه بریزیم. پاسخ می‌دهند که ما خودمان هم نمی‌دانیم کی قرار است برق کدام منطقه برود. 

«ایمان» صاحب یک مغازه فتوکپی و چاپ در پاساژ مهستان است. جایی که بدون برق کار کردن در آن معنی ندارد. او هم که دل پری از اوضاع کنونی دارد به «پول نیوز» می‌گوید: در این پاساژ بیش از هزار نفر مشغول به کارند اما هر روز در ساعات پیک کاری برق این محدوده تا ساعت‌ها قطع می‌شود و کسبه از نان خوردن می‌افتند. 
 
او هم مثل دیگر اصناف می‌گوید مشکلی با قطعی برق ندارد و شرایط کنونی کشور را درک می‌کند اما کاش حداقل یک برنامه زمان بندی درستی برای قطعی ارائه دهد. سوال من این است که چرا طبق همان جدول برق ما قطع نمی‌شود؟ چرا گاهی بیشتر از دو ساعت بدون برق می‌مانیم؟ چه کسی پاسخ بیشتر 

این قصه تکراری بیشتر اصناف در این روزهاست. مغازه دارانی که به یخچال،‌فریز، دستگاه‌های برقی و ... وابستگی دارند و بدون آن‌ها ساعت‌های زیادی نمی‌توانند کاسبی کنند. 

در حالی که شهروندان و اصناف از عدم برنامه ریزی و اطلاع قبلی برای قطع برق منطقه‌های خود گلایه دارند، تماس‌های ما با سخنگوی توانیر بی فایده بوده و به نظر می‌رسد کسی از وزارت نیرو،‌پاسخگوی علت خاموشی‌های بدون برنامه نیست. 

این در حالی است که این روزها دمای پایتخت به بیش از 39 درجه رسیده و قطع برق بدون برنامه‌ریزی حتی اپراتورها را هم دچار مشکل کرده. «میبنا» یکی از مشترکانی است که می‌گوید خبرنگار است و با هر بار قطعی برق،‌ نیم ساعت دچار قطعی آنتن شده و کارش لنگ می‌ماند. اگرچه مشکل نارضایتی به اپراتورها خلاصه نمی‌شود و دامن مشترکان شبکه تلفن ثابت را هم گرفته است اما کسی درباره آن حداقل به ما که پاسخگو نیست !

نظر خود را ثبت کنید