موسیقی , کنسرت خیابانی , برج آزادی " />

رییس برج آزادی در گفت و گو با ایرنا:

برج آزادی هر پنجشنبه پذیرای کنسرتی خیابانی است

تهران- ایرنا- رییس برج آزادی گفت که به زودی هر پنجشنبه کنسرتی خیابانی از موسیقی اقوام ایرانی در محوطه برج آزادی برگزار و پذیرای مردم خواهد بود.
«نعمت الله پایان» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار موسیقی ایرنا افزود: این رویداد هنری در راستای اصلاح مکان اجتماعی برج آزادی اجرا می شود و ما به تدریج به سراغ هنرهای دیگر برای اجرا در فضای باز برج آزادی نیز خواهیم رفت.
وی اظهار داشت: ما در تلاشیم برای اصلاح مکان اجتماعی برج آزادی رویدادهای هنری مختلفی را برنامه ریزی کنیم اما در حال حاضر روی موسیقی اقوام ایرانی و فرهنگ و آداب و رسوم اقوام مختلف تاکید داریم.
رییس برج آزادی اضافه کرد: با توجه به ویژگی خاصی که المان برج آزادی دارد، می توانیم موسیقی و فرهنگ اقوام مختلف را در این فضا به مردم و مخاطبان خود معرفی کنیم تا فرهنگ غنی ایرانی در گذر زمان فراموش نشود.
پایان با یادآوری اینکه، در ایام عیدنوروز امسال هم، موسیقی اقوام ایرانی طی ده روز در فضای باز برج آزادی اجرا شد، توضیح داد: ما همچنین کارگاه های مختلف نقاشی را در برج آزادی برگزار می کنیم.
رییس برج آزادی گفت: با توجه به اینکه همه اقوام ایرانی از سراسر ایران که به تهران می آیند، از برج آزادی نیز دیدن می کنند، هنگامی که مردم برای نخستین بار به برج آزادی می رسند اگر موسیقی خود را بشنوند تجدید خاطره ای برای آنها خواهد بود.
به گفته وی، با این کار موسیقی اقوام ایرانی علاوه بر آنکه به توریست ها، معرفی می شود، به اقوام مختلف نیز معرفی خواهد شد.
پایان ادامه داد: می دانید که هر تورسیتی که برای ایران گردی وارد تهران می شود حتما به برج آزادی مراجعه می کند، ساعتی را در سطح میدان سپری می کند و زیر برج، موزه را بازدید می کند، ما می خواهیم هنر، فرهنگ و آداب و رسوم ایران را از طریق هنر موسیقی به آنها معرفی کنیم.
وی توضیح داد: ما با گروه های موسیقی در حال مذاکره هستیم، بنیاد رودکی در حال برنامه ریزی است و ان شالله به زودی این برنامه اجرا می شود.
رییس برج آزادی با بیان اینکه استیجی برگرفته از المان های خودمان طراحی می کنیم، اظهار داشت: مردم در فضای باز برج آزادی سرپا می ایستند و به موسیقی اقوام ایرانی گوش می سپارند، ما می خواهیم مردم به طور مستقیم با هنر و هنرمندان خودمان ارتباط بگیرند.
فراهنگ**9012 ** 1418

نظر خود را ثبت کنید