رییس مجلس شورای اسلامی , فعالان اقتصادی , قم " />

لاریجانی: مجلس از پیشنهاد کارشناسان اقتصادی استقبال می کند

  • تاریخ انتشار : 1397/5/24 ساعت : 12:00 - 5 سال قبل
  • از گروه : سیاسی
  • زیرگروه : مجلس
قم - ایرنا - رییس مجلس شورای اسلامی گفت: آماده استفاده از راهکارها و پیشنهادهای کارشناسان و فعالان اقتصادی برای عبور از شرایط موجود اقتصادی هستیم.
به گزارش ایرنا، علی لاریجانی روز چهارشنبه در کارگروه اشتغال استان که در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد ،افزود: ظرفیت لازم برای پذیرش و بررسی راهکارها جهت اصلاح ساختارهای اقتصادی کشور و عبور از شرایط موجود اقتصادی با کمترین تبعات منفی وجود دارد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در صورتی که فعالان اقتصادی پیشنهادهایی برای رفع مشکلات در سطح کلان کشور دارند می توانند آنها را برای بررسی به مجلس ارسال کنند.
لاریجانی هدف از بسته های حمایتی تسهیلات روستایی را ایجاد اشتغال در روستاها دانست و اظهار داشت: قوانینی برای ایجاد اشتغال در روستاها تعیین شده که مسئولان باید ضمن رعایت آنها از ظرفیت ها برای رفع برخی موانع قانونی استفاده کنند.
وی با بیان این که مشاغل خانگی در استان قم دارای ظرفیت های زیادی است گفت: اشتغال خانگی نیازمند هزینه کم و از طرفی دارای بازدهی سریع است که گوهرتراشی و انگشترسازی قم ظرفیت مهمی در این زمینه است که باید مورد توجه قرار گیرد.
لاریجانی با بیان این که ظرفیت های مهمی برای صادرات ایجاد شده است، ادامه داد: نقدینگی از جمله نیازهای مهم واحدهای تولیدی است که بانک ها در این زمینه، واحدهای صنعتی و تولیدی کشور را همراهی کنند.
وی با بیان این که در ماه های اخیر شاهد رشد ناگهانی نرخ ارز و برخی مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی بوده ایم، گفت: باید همه کمک کنند تا این واحدها با کمترین نوسان و مشکل به کار خود ادامه دهند، چراکه با عبور از این شرایط شاهد بهبود وضعیت اقتصادی خواهیم بود.
لاریجانی با تاکید بر این که برای فعالیت واحدهای تولیدی باید همه ظرفیت های استانی به کار گرفته شود، افزود: در کشورهای همسایه و منطقه ظرفیت قابل توجهی برای صادرات محصولات استان وجود دارد که نیازمند توجه است .
2 هزار و 300 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد 2 هزار و 256 واحد مربوط به صنایع کوچک، 75 واحد مربوط به صنایع متوسط و 63 واحد مربوط به صنایع بزرگ است؛ همچنین بیش از 53 هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می کنند.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
7404/ 1175

نظر خود را ثبت کنید