تسهیلات بانکی , تولید و اشتغال , قزوین " />

بانک ها حمایت از تولید و اشتغال را اولویت بدانند

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: بانک ها باید حمایت از سرمایه گذاری، تولید و اشتغال را اولویت اصلی خود برای برون رفت از مشکلات موجود بدانند.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری، عبدالمحمد زاهدی در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان که در سالن جلسات مدیریت امور شعب بانک ملی برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، افزود: مهمترین موضوع در شرایط کنونی، حل معضلات اقتصادی بوده و برای تحقق آن باید مسایل تولید و اشتغال را به عنوان اولویت های اساسی اجتماعی و اقتصادی مورد توجه جدی قرار داد.
به گفته وی، همه باید کمک کنیم تا تولید به معنای عام کلمه در جامعه که شامل تولید کالاها و خدمات می شود، رونق بگیرد.
استاندار قزوین منابع بانکی را متعلق به مردم دانست و یادآور شد: متاسفانه عملکرد برخی از موسسات مالی و اعتباری در سال های گذشته باعث شد اعتماد مردم نسبت به سیستم بانکی کاهش یابد.
زاهدی، افزایش نقدینگی، موضع گیری مداخله جویانه ترامپ و رفتار سود جویانه برخی از موسسات اعتباری را باعث التهاب اقتصادی در جامعه و بروز بی اعتمادی در بین مردم برشمرد و اضافه کرد: از سوی دیگر و با افزایش میزان نقدینگی، سرمایه ها به سمت خرید سکه و دلار پیش رفت و مشکلات فعلی را به وجود آورد.
این مقام عالی استان تصریح کرد: قزوین از استان هایی است که زمینه فعالیت در حوزه اشتغال در آن نسبت به سایر استان های کشور فراهم بوده و مردم آن نیز با بخش های صنعت، کشاورزی، گردشگری، خدمات و حمل و نقل آشنایی دارند.
زاهدی ادامه داد: وضعیت معوقات بانکی در قزوین نسبت به سایر استان های کشور نگران کننده نیست و مردم با اقتصاد و سیستم بانکی آشنا بوده و همکاری مناسبی هم با بانک ها دارند.
وی در پایان اعتماد به سرمایه گذاری را مساله حیاتی و مهم دانست و گفت: وقتی توانمندی و قابلیت سرمایه گذاری افراد به اثبات رسید باید تلاش کرد مشکلات آنان در حوزه اداری به بهترین شکل و در کوتاه ترین زمان ممکن مرتفع و سیستم بانکی نیز با آنها تعامل و ارتباط نزدیکی برقرار کند.
6101/8054

نظر خود را ثبت کنید