تحریم , اقتصاد , ارتباطات " />

رفتار برخی مسوولان سابق نظام بازی در زمین دشمن است

بوشهر-ایرنا-استاندار بوشهرگفت: امروز رفتار ناروای برخی از مسئولان سابق نظام، بازی در زمین دشمن و بستر سازی برای ایجاد ناامیدی در بین مردم است.
به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند پنجشنبه شب در چهارمین نشست شورای اداری استان بوشهر با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود:هزینه این رویکرد بدون شک ایجاد یاس و ناامیدی برای مردم است و ثمره آن نیز توسط دشمنان قسم خورده نظام چیده خواهد شد.
وی اظهارداشت: در شرایطی این رویکرد از سوی برخی پیش گرفته شده که دولت قاطعانه و با تمام جدیت پای کار آمده تا گره از کار مردم باز کند و طرح این موضوعات جفا در حق دولت است.
وی گفت: بدون شک وقتی شعارهای استقلال آزادی و نه شرقی نه غربی سردادیم باید هزینه هایی نیز برای آن بپردازیم.
گراوند بزرگ نمایی مشکلات جامعه را بستر ساز ایجاد یاس و نا امیدی برای مردم خواند و گفت: دولت تدبیر و امید پس از روی کار آمدن با وجود مشکلات فراوان موفق به کاهش تورم 40 درصد و لحظه ای شد که این یک دستاورد بزرگ برای نظام جمهوری اسلامی است.
وی یادآورشد: دولت تدبیر با تلاش و برنامه ریزی در صدد کاهش اثر تحریم ها و جنگ روانی آمریکاست.
گراوند با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با شماری از بوشهری ها افزود: یکی از تاکیدهای معظم له تلاش و برنامه ریزی درست و اقدام به موقع برای شکست بن بست هاست.
وی اظهارداشت: در این ارتباط مهمترین رسالت بر دوش دستگاه های اجرایی است تا با اقدام به موقع خود از ایجاد مانع برای طرح ها و برنامه ها جلوگیری کنند.
استاندار بوشهر گفت: در شرایط کنونی کشور تسهیل گری و همچنین توجه به ظرفیت اشتغالزایی و رونق اقتصادی شرکت های دانش بنیان بیش از پیش ضروری است.
وی گفت: امروز برای امنیت ملی و آبادی ایران اسلامی باید همگان دست در دست هم داده و از دولت حمایت کنند.
استاندار بوشهر اظهار داشت: کشاورزی یکی از ظرفیت های مهم این استان است که در این ارتباط متوسط عملکرد سالیانه در حوزه آبیاری نوین در برنامه پنجم توسعه یکهزار و 635 هکتار بوده است.
گراوند ادامه داد: با این وجود شاخص یاد شده در سال گذشته به سه هزار و 564 هکتار و به 2 برابر میزان گذشته رسید.
وی یادآورشد: در استان بوشهر برنامه ریزی شده در 10 هزار هکتار شیوه آبیاری نوین اجرا شود که با توجه به کاهش نزولات آسمانی و مشکل کم آبی این مهم گام موثر در حفظ و توسعه اشتغال کشاورزی این استان است.
گراوند افزود: در ارتباط با حوزه اقتصاد مقاومتی نیز استان در ردیف دسته سوم کشور بود که با ارزیابی های سال 96 استان به ردیف های دسته اول اقتصاد مقاومتی کشور دست یافت.
وی ادامه داد: در حوزه اشتغال روستایی بعنوان یکی از برنامه مهم دولت و همچنین شاخص کسب و کار استان بوشهر در بین سه استان برتر کشور قرار گرفته است.
گراوند ادامه داد: پیگیری پروژه راه آهن بوشهر-شیراز بعنوان یکی از مطالبه های دیرینه مردم است که با همکاری مسئولان استان بویژه نمایندگان اکنون اسناد مناقصه آن در حال مهیا شدن است و طی ماههای آینده عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
وی در ارتباط با پروژه های عمرانی استان بوشهر نیز گفت: با سیاست گذاری انجام شده در این حوزه از ایجاد پروژه های جدید پرهیز و تکمیل پروژه های نیمه تمام را در دستور کار قرار دادیم.
گراوند افرود: از بیش از یکهزار میلیارد تومان پروژه های عمرانی استان بوشهر در هفته دولت بخشی در زمینه های پرورش ماهی در قفس و کارخانه سیمان است که با حضور مقام های ارشد دولت به بهره برداری خواهد رسید.
وی گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از مجموعه های اثرگذار در بخش های مختلف است که هزینه سرمایه گذاری در این بخش هزینه بالاست.
استاندار بوشهر اضافه کرد: مخابرات و ارتباطات جزو اقلام دسته اول نیازمندی های بشری است و نقش مهمی در زندگی بشر ایفا می کند.
وی یادآورشد: با حمایت دولت سرمایه گذاری زیرساختی استان بوشهر انجام شده با این وجود برای برون رفت از برخی کاستی ها نیازمند دستور قاطع وزیر است تا جایگاه این استان در حوزه ارتباطات ارتقا یابد.
7212/6045

نظر خود را ثبت کنید