مراسم افتتاحیه بازی‌های آسیایی جاکارتا؛ فراتر از نتظار با موتور سواری رییس جمهور

  • تاریخ انتشار : 1397/5/27 ساعت : 21:49 - 5 سال قبل
  • از گروه : ورزشی
  • زیرگروه : توپ و تور
کمتر کسی از حاضران در بازی‌های آسیایی فکر می‌کرد، اندونزیایی‌ها بتوانند چنین جشن باشکوهی را راه بیندازند.

عصر ایران؛ مصطفی داننده- فراتر ازتصور؛ توصیفی است که می‌شود در مورد افتتاحیه بازی‌های آسیایی جاکارتا 2018 به کار برد. منظم، زیبا، دلچسب و

کمتر کسی از حاضران در بازی‌های آسیایی فکر می‌کرد، اندونزیایی‌ها بتوانند چنین جشن باشکوهی را راه بیندازند.

کسانی که افتتاحیه بازی‌های آسیایی چین و المپیک برزیل را دیده بودند با قاطعیت می‌گفتند این مراسم یک سر و گردن بالاتر از آن دو افتتاحیه بوده است.

اندونزیایی‌ها نشان دادند می‌شود همه ناامید‌ها را امیدوار کرد و حتی کاری کرد که برای لحظاتی بر صندلی خود میخکوب و محو هنرنمایی آنها شوند.

مراسم همچون کشور اندونزی سبز و پر از رنگ بود.

 

حضور رییس جمهور اندونزی با موتور در این مراسم نکته جالبی بود که همه را سر ذوق آورد. رییس جمهوری که به شدت در میان مردم اندونزی محبوب است. او بیش از هر کسی در ورزشگاه تشویق شد و مردم برایش سوت و دست زدند.

نکته جالب توجه دیگر در این مراسم محبوبیت عربستانی‌ها در میان تماشاگران اندونزیایی بود. آنها تمام تیم از جمله ایران را تشویق می‌کردند اما وقتی نوبت به عربستان رسید و کاروان ورزشی این کشور وارد ورزشگاه شد بیش از نیمی از مردم در حمایت از آنها شعارهایی به زبان اندونزیایی دادند.

این حمایت نشان می‌دهد عربستان به شدت در این کشور شرق آسیا فعال و در حال هزینه کردن است.

حضور زنان در مراسم افتتاحیه به شدت چشمگیر بود. آنها هم در برقراری نظم شریک و راهنمایی مهمان‌ها و تماشاگران فعال بودند و هم به راحتی و بدون مشکل به ورزشگاه ‌آمدند و در کنار مردان مراسم زیبای افتتاحیه را تماشا کردند.

زنان مسلمان محجبه درکنار مردان نشستند و رقص‌های سنتی اندونزی را تماشا کردند.

دیدن این حجم تماشاگران مسلمان زن، نکته جالبی بود که نمی‌د به سادگی ازکنار آن گذشت.

غرور را می‌شد در چهره تک تک اندونزیایی‌ها دید. آنها از اینکه کشورشان توانسته چنین مسابقات بزرگی را که بسیاری از کشورها توان برگزاری آن را ندارند، برگزار کند به خود می‌بالیدند.

آنها ازاینکه می‌دیدند مراسم افتتاحیه بازی‌های آسیایی بدون حتی یک مشکل و اشکال آغاز و به پایان رسید، ذوق کردند؛ این را می‌شد در چهره تک تک آنها دید. وقتی سرود ملی کشورشان پخش شد با غرور همچون نظامی‌ها دست به کنار سرشان بردند و نام کشورشان را فریاد زدند.

مراسم افتتاحیه به پایان رسید و حالا اندونزیایی‌ها امشب با خیال راحت سر به بالین می‌گذارند تا ازفردا به فکر برگزاری مسابقات مختلف ورزشی باشند.

اگر آنها بتوانند همچون مراسم افتتاحیه در برگزاری مسابقات هم منظم و هماهنگ عمل کنند می‌توانند نام بهترین دوره بازی‌های آسیایی 18 دوره گذشته را به نام خود سند بزنند.

 


نظر خود را ثبت کنید