مجلس , لاریجانی , کنوانسیون خزر " />

رییس مجلس:

تحدید حدود دریا در کنوانسیون رژیم حقوقی خزر مطرح نیست

  • تاریخ انتشار : 1397/5/28 ساعت : 09:59 - 5 سال قبل
  • از گروه : سیاسی
  • زیرگروه : مجلس
تهران- ایرنا- رییس مجلس شورای اسلامی گفت: کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر درمورد تحدید حدود این دریا نیست بلکه به شرایط نظامی و محیط زیست آن مربوط می شود.
به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، علی لاریجانی در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس این مطلب را در پاسخ به اخطار و تذکر نادر قاضی پور نماینده ارومیه و صدیف بدری نماینده اردبیل درباره کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر عنوان کرد.
رییس مجلس تاکید کرد: در مورد دریای خزر غوغایی به پا کرده اند اما تا جایی که اطلاع دارم این موضوع مربوط به تحدید حدود نیست بلکه درمورد شرایط نظامی و محیط زیست دریای خزر و از این جنس است.
وی افزود: مراحل قانونی در این زمینه باید طی شود، این موافقت‌نامه باید به مجلس بیاید و مورد بررسی قرار گیرد، امضای وزیران مربوطه پای اولیه این کنوانسیون است و لایحه آن باید در مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه در اخطاری مستند به اصول 77 و 78 قانون اساسی گفت: قراردادهای بین‌المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد و تغییر در خطوط مرزی ممنوع است.
وی تصریح کرد: رییس جمهوری یا وزیر خارجه باید به مجلس شورای اسلامی احضار شوند تا درباره اجلاس دریای خزر گزارش دهند و نمایندگان در جریان موضوع قرار گیرند.
این نماینده اصولگرا یادآور شد: شبکه‌های مجازی و سلطنت‌طلبان شایعاتی را در این مورد منتشر کردند که باید اصل مطلب بیان شود، ما حق مسلم خود را از دست نمی‌دهیم و باید از نفت خزر استفاده کنیم.
همچنین صدیف بدری نماینده اردبیل در تذکری گفت: بحث دریای خزر جای سوال دارد، وزیران نفت و خارجه باید به مجلس شورای اسلامی بیایند و مفصل در این باره توضیح دهند.
وی ادامه داد: مسائلی که اخیرا در این مورد از سوی وزیر امور خارجه مطرح شده جای شبهه و سوال دارد، چرا که مردم تصور می‌کنند حق و حقوق ما در دریای خزر از بین رفته است، از این رو لازم است مجلس شورای اسلامی به این موضوع ورود کند و آن را مورد رسیدگی قرار دهد.
سیام**9121**1058 **1336

نظر خود را ثبت کنید