نقوی حسینی , سوال از رییس جمهوری , فراکسیون ولایی " />

اعضای فراکسیون مستقلین مجلس تاکید کردند:

رشد نقدینگی با رشد اقتصادی متناسب باشد

  • تاریخ انتشار : 1397/5/28 ساعت : 11:53 - 5 سال قبل
  • از گروه : سیاسی
  • زیرگروه : مجلس
تهران - ایرنا - سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس از حضور محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رییس‌جمهوری در جلسه این فراکسیون خبرداد و گفت: اعضا در این جلسه بر ضرورت چاره‌اندیشی برای رشد نقدینگی تاکید کردند و خواستار تناسب آن با رشد اقتصادی شدند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، مهرداد بائوج لاهوتی در تشریح جلسه روز یکشنبه فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با معاون اقتصادی رییس‌جمهوری اظهارداشت: برخی اعضا تاکید کردند که افزایش نرخ سود بانکی باید در دستور کار قرار گیرد که نهاوندیان اظهارداشت تحقق این امر به منزله افزایش رشد نقدینگی است.
وی افزود: زیرا وقتی سود بانکی را 20 درصد حساب کنیم بدون این که از این پول استفاده اقتصادی صورت گیرد به رشد نقدینگی کمک کرده‌ایم بدون این که کمکی به تولید شود.
نماینده مردم لنگرود در مجلس ادامه داد: معاون اقتصادی رییس جمهوری بر این باور است که با بنیه اقتصادی کشور و انسجام سیاسی به سهولت می توان از شرایط و فضای سخت امروز عبور کرد.
وی یادآور شد: یکی از مطالبات مردم این است که دولت برنامه‌ای برای برون رفت از وضعیت اقتصادی موجود داشته باشد.
وی گفت: واقعیت این است که افزایش قیمت ارز باید به صورت طبیعی انجام شود و در تمامی دولت‌ها نیز شاهد این اقدام بودیم.
سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی با بیان این که اشتباه دولت یازدهم پافشاری و مقاومت غیرمنطقی در برابر روند طبیعی افزایش نرخ ارز بود، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال نرخ ارز در دولت اول و دوم 1.2 برابر، در دولت سوم وچهارم 4.7 برابر، دولت پنجم و ششم 3.9 برابر، در دولت های هفتم و هشتم 1.9 برابر، دولت های نهم و دهم 3.7 برابر، در دولت یازدهم 1.7 برابر و در دولت دوازدهم نیز 2.4 دهم برابر افزایش یافت.
لاهوتی یادآور شد: بی شک اگر اجازه می‌دادیم ارز روال طبیعی خود را طی و افزایش می یافت در شرایط فعلی شاهد فضای روانی حاکم بر جامعه نبودیم.
وی با بیان این که افزایش قیمت ارز می‌تواند باعث ایجاد فرصت شود، تصریح کرد: این موضوع می تواند واردات را کاهش و از طرفی صادرات را افزایش دهد.
وی اصلاح ساختار نظام بانکی را یکی از موضوعات مطرح شده در جلسه امروز عنوان کرد و گفت: تا اصلاح ساختار انجام نشود اهداف تولید محقق نمی‌شود.

** هدف از طرح سوال از رییس‌جمهوری ایجاد اتحاد است
سید حسین نقوی حسینی سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس هم در تشریح جلسه صبح امروز فراکسیون نمایندگان ولایی اظهار داشت: در ابتدای این جلسه حمیدرضا حاجی بابایی رییس فراکسیون گفت که سوال از رییس جمهوری باید مدیریت شود تا هم سوالات اساسی با منطق ولی مستدل مطرح شود و هم رییس جمهوری مسائل و مشکلات اساسی را پاسخ دهد.
وی افزود: در این جلسه هدف از طرح سوال کاهش تنش ها، ایجاد اتحاد و انسجام بیشتر و پاسخ به ابهامات و در نهایت کمک به حل مشکلات مردم عنوان شد.
سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس یادآور شد: این فراکسیون در جلسه خود به این جمع بندی رسید که سوال از رییس جمهوری باید به یک فرصت برای نظام تبدیل شده و به حل مشکلات کشور کمک کند.
نقوی حسینی گفت: در این جلسه تاکید شد که سوالات مبتنی بر آمار و ارقام و اطلاعات دقیق مطرح شود به نحوی که کرامت مجلس و دولت حفظ شود.
وی افزود: همچنین در این جلسه در مورد استیضاح وزیران هم اعلام شد که مسأله اقتصادی مهم ترین مسأله امروز کشور است و باید وزیران اقتصادی محور استیضاح باشند تا مشکلی از مشکلات مردم حل شود.
سیام**9314**1336

نظر خود را ثبت کنید