اتحادیه لبنیات کرج: افزودن نشاسته به دوغ تاکنون تایید نشده

آزمایشگاه‌هایی برای بررسی این موضوع وجود دارد که علاوه بر آزمایش فاکتورهایی چون میزان چربی شیر می‌تواند این موضوع را مورد بررسی قرار دهد.

رئیس اتحادیه لبنیات کرج در خصوص اضافه کردن نشاسته به دوغ توسط برخی ماست‌بندی‌ها گفت: من هم این موضوع را شنیده‌ام اما تاکنون در حد شنیده‌ها بوده و شکایتی در این خصوص به اتحادیه لبنیات کرج نرسیده است.

امرالله سرحدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: اینکه گفته می‌شود برخی از تولیدکننده‌های لبنیات به دوغ‌های تولیدی خود نشاسته اضافه می‌کنند در حد شنیده‌هاست و من هم این موضوع را شنیده‌ام اما تاکنون هم در حد همین شنیده‌ها بوده و شکایتی در این خصوص به اتحادیه لبنیات نرسیده است.

وی افزود: آزمایشگاه‌هایی برای بررسی این موضوع وجود دارد که علاوه بر آزمایش فاکتورهایی چون میزان چربی شیر می‌تواند این موضوع را مورد بررسی قرار دهد.

رئیس اتحادیه لبنیات کرج پیش از این در خصوص اضافه کردن نشاسته به دوغ توسط برخی ماست‌بندی‌ها گفته بود: من هم این موضوع را شنیده‌ام اما تاکنون در حد شنیده‌ها بوده و شکایتی در این خصوص به اتحادیه لبنیات نرسیده است. اگر شکایتی در خصوص عملکرد ماست‌بندی‌ها وجود داشته باشد، شاکیان می‌توانند به اتحادیه لبنیات مراجعه کنند تا نمونه مورد نظر به آزمایشگاه ارسال و مورد بررسی قرار گیرد.

سرحدی اضافه کرده بود: در حال حاضر شیر با قیمتی بین 1850 تا 2200 تومان از گاوداری‌ها خریداری می‌شود اما احتمال دارد طی روزهای آتی این قیمت به 3000 تومان برسد. پیش از وضعیت فعلی و نوسانات ارزی که به گرانی‌های اخیر دامن زده است دولت قیمت خرید شیر را 1440 تومان مصوب کرده بود اما برخی کارخانجات بزرگ شیر را 1200 تومان از گاوداری‌ها می‌خریدند. همین باعث شد بسیاری از گاوداران به علت نبود صرفه اقتصادی تولید شیر، گاوهای خود را به کشتارگاه ببرند؛ این باعث کاهش تولید شیر شد که یکی از دلایل گرانی شیر نیز همین است.

وی افزود: یکی دیگر از عوامل گرانی شیر، پیش خرید محصول توسط کارخانجات بزرگ است؛ برخی از کارخانجات، شیر گاوداری‌ها را شش ماه زودتر خریداری و صادر می‌کنند و این نیز به گرانی شیر دامن زده است.


نظر خود را ثبت کنید