جشنواره , تئاتر رضوی , خراسان شمالی " />

استاندار خراسان شمالی:

جشنواره تئاتر رضوی مظهر سلوک معرفتی و دین پژوهی است

بجنورد-ایرنا- استاندار خراسان شمالی در پیامی به سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی، این رویداد هنری را مظهر سلوک معرفتی و دین پژوهی عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز در پیام خود به سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی آورده است: خداوند را سپاسگزاریم که بار دیگر در قالب هنری فاخر چون تئاتر در این دیار که ' باب الرضا(ع)' و ' گنجینه معرفت ها ' نام گرفته است هنرمندان تلاش کرده اند تا عشق به ولی نعمتمان را در دل های عاشقان فرهنگ رضوی شعله ورتر سازند.
استاندار خراسان شمالی افزوده است: برکسی پوشیده نیست که تئاتر برخاسته از تعالیم الهی، رواج اخلاق حسنه، دین مداری، آموزش سبک زندگی راستین و واقعی، را درسرلوحه اهداف خود دارد.
وی، تئاتررا از تاثیرگذارترین برنامه های فرهنگی در راستای عمق بخشیدن به باورهای دینی عنوان کرده و تاکید کرده است: جشنواره تئاتر رضوی مظهر سلوک معرفتی و دین پژوهی است که تاثیرات مثبت و نیکوی دوازده جشنواره قبلی شاهد مدعاست.
استاندار در این پیام با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی اعلام امیدواری کرده است که در تحت توجهات خاصه آن امام عزیز و حمایت های دولت تدبیر و امید شاهد برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر رضوی درخراسان شمالی باشیم.
وی در این پیام آورده است: زیباست فرموده مقام معظم رهبری که فرموده اند:«تئاتردرجمهوری اسلامی ایران، اصالت والای خود را در بیان دردها و بازگویی قصه ی مظلومیت بشریت دربند، می یابد» و باتوجه به این کلام گهربار، جشنواره مقدسی چون تئاتر رضوی باید بیانگر مظلومیت ملت های اسیر استکبار جهانی از یمن، فلسطین، افغانستان و عراق تااقصی نقاط جهان باشد.
وی بار دیگر تاکید کرده است: تلاش تمامی نویسندگان، هنرمندان و عوامل صحنه، مدیران مسئول برگزاری سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی قابل تقدیر است بخصوص که می کوشند آموزه های دینی از زبان هنر تاثیر عمیق تری داشته باشد.
وی در این پیام، ضمن تبریک دهه امامت و ولایت به تمامی هنرمند و هنردوست بخصوص مردم فهیم و علاقه مند به تئاتر در این استان موفقیت همه را از خداوند متعال خواسته است.
سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی که ٧ تا ٩ شهریور ماه در مجتمع فرهنگی هنری گلشن بجنورد برگزار می شود.
7185/ 6042

نظر خود را ثبت کنید