گیلان , تالار مرکزی , دولت تدبیر و امید " />

مدیرکل ارشاد گیلان:

دولت تدبیر و امید به‌دنبال افتتاح نمایشی پروژه‌ها نیست

رشت - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه پروژه تالار مرکزی رشت 92درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: دولت تدبیر و امید به دنبال افتتاح نمایشی پروژه ها نیست و تلاش می شود این پروژه بصورت کامل به بهره برداری برسد.
فیروز فاضلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تالار مرکزی رشت یکی از پروژه هایی بوده که چند سال از شروع ساخت آن می گذرد و در سفر رئیس جمهوری به گیلان در سال ٩٤ اعتبار خوبی به آن اختصاص داده که موجب خروج این پروژه از حالت رکود شد.
وی ادامه داد: این پروژه تقریبا به اتمام رسیده و علت تاخیر آن، مشکل برگشت صدا در سالن کنسرت بود که با حضور شرکت های خارجی رفع نشد و در نهایت با طراحی استادان داخلی، این مشکل برطرف شده و همچنان در حال انجام است.
فاضلی اضافه کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با احتساب تالار مرکزی رشت در مجموع هفت پروژه در دست اجرا دارد که هر کدام از اینها پیشرفت قابل ملاحظه ای دارند.
وی بیان کرد: پروژه سینما زیتون رودبار به اتمام رسید و سالن آمفی تئاتر آستارا با ٧٠٦ صندلی نیز پیشرفت خوبی دارد؛ ساخت مجتمع های فرهنگی منجیل، لاهیجان و آستارا نیز با پیشرفت فیزیکی به ترتیب ٤٠، ٨٢ و ٧٨ درصد از دیگر اقدامات این اداره کل است.
به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، تکمیل پروژه تالار مرکزی رشت جان تازه ای برای فضای فرهنگی استان است که امیدواریم هرچه زودتر به مرحله پایان کار برسد.
ساخت تالار مرکزی رشت به عنوان یکی از زیر ساخت های فرهنگی و با هدف ارائه بستر مناسب برای انجام فعالیت های فرهنگی، هنری و موسیقی در سال 1386 آغاز شد. این پروژه، از پروژه های ملی استان است و با نظارت دفتر طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال اجراست و عواملی مانند فقدان تأمین اعتبار پروژه، پیچیدگی های فنی و رعایت موارد خاص آگوستیکی سالن کنسرت هال در طولانی شدن پروژه موثر بوده اند.
تالار مرکزی رشت یکی از هشت تالار زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در فضایی به مساحت ١٢ هزار مترمربع شامل سالن کنسرت هال موسیقی با ظرفیت ٩٨٠ نفر، سالن تئاتر با ظرفیت ٥٤٠ نفر، سالن تمرین تئاتر با ظرفیت ٧٠ نفر، سالن موسیقی سنتی با ظرفیت ١٢٠ نفر در حال احداث است.
مساحت فضاهای فرهنگی - هنری استان گیلان، ٣٤ هزار و ٩٤٢ متر مربع است که با افتتاح طرح ملی تالار مرکزی رشت، ١٢ هزار متر مربع به فضای فرهنگی استان افزوده می شود.
1881 / 2007

نظر خود را ثبت کنید