نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها , دفتر رهبری , دانشگاه " />

حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی:

اخلاق مداری محور دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه ها است

تهران - ایرنا - رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: اخلاق مداری، پذیرفتن دانشجویان با روی خوش و شنیدن درد و دل آنها راز موفقیت در انجام رسالت نهاد نمایندگی ولی فقیه است.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی روز سه شنبه در آئین تکریم و معارفه روسای نهاد نمایندگان مقام معظم رهبری در دانشگاه ها افزود: دانشجویان در دانشگاه ها آماده پذیرش نصیحت ها و حرف های شما روحانیون هستند پس فرصت حضور در دانشگاه را غنیمت شمارید.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه اساس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها را عمل به قرآن و احادیث اهل بیت (ع) دانست و خطاب به دانشگاهیان ونمایندگان ولی فقیه در دانشگاه ها ، افزود: به طور قطع آنچه انجام داده اید ذخیره آخرتتان خواهد بود.
وی از روسای نهادهای نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها خواست که همواره پرشور و خستگی ناپذیر به خدمت مفید و موثر خود در دانشگاه ها ادامه دهند.
وی ضمن تشکر از خدمات حجت الاسلام محمدیان رئیس پیشین نهاد رهبری در دانشگاه ها گفت: آنچه که من از ایشان در دفتر مقام معظم رهبری دیدم، حسن خلق، مهربانی و دلسوزی بود.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه حکم مقام معظم رهبری را در انتصاب رئیس جدید این نهاد قرائت کرد.
به گزارش ایرنا ، متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب حجت‌الاسلام آقای شیخ مصطفی رستمی دامت توفیقاته
اکنون که پس از یک دوره فعالیت ارزشمند و پرثمر، جناب حجت‌الاسلام آقای محمدیان از ریاست نهاد نمایندگی در دانشگاه‌ها کناره‌گیری کرده‌اند، ضمن تقدیر و تشکر فراوان از تلاش دلسوزانه و سلوک مهربانانه‌ ایشان، جنابعالی را که از فضلای جوان و پرانگیزه و آشنا و مرتبط با محیط دانشگاه می‌باشید، به پیشنهاد شورای نهاد، به ریاست نهاد مزبور منصوب می‌کنم.
دانشگاه مهم‌ترین مرکز تولید و گسترش و افزایش دانش و دانشمند است و همت و تعهّد و تلاش مبارک استادان و مدیران این مرکز حساس، ترسیم‌کننده‌ چشم‌انداز آینده‌ کشور و رقم‌زننده‌ سرنوشت ملت است. حضور علمای دین و فضلای روشن بین حوزه‌های علوم دینی در کنار استاد و دانشجو و مدیر دانشگاهی، باید بتواند – به توفیق و هدایت الهی – خروجی مطلوب این تلاش مبارک و تعهّد اخلاقی را تضمین کند و دانشگاه را پرورشگاه انسان‌های بزرگ و مدیران کارآمد آینده کشور و دانش آموختگان صالح و فرزانه و پُرکار و پُرنشاط سازد. انشاءالله.
لازم است مجموعه‌های مرتبط از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت‌های علوم و بهداشت و مدیران مؤسسات آموزش عالی حمایت و همکاری لازم را با این نهاد معمول دارند.
توفیق همگان را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.
سیّدعلی خامنه‌ای
12 شهریور 1397

حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی در بخش دیگر سخنان خود در توصیه به نمایندگان نهاد ولی فقیه در دانشگاه ها، افزود: شما با نسل جوان و پرشوری مواجه و رو به رو می شوید که همواره مورد تهاجم و هجمه انواع توطئه های دشمنان هستند.دانشجویان پناهی به غیر از اساتید و روحانیت ندارند.
رئیس جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها پیشتر در مسئولیت هایی چون دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های علوم پزشکی همدان، بوعلی سینا همدان و صنعتی شریف و عضویت هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا ایفای نقش کرده است.
حجت ‌الاسلام مصطفی رستمی همچنین همکاری با واحد پرسش و پاسخ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری را از سال 1380 در مرکز مشاوره و پاسخ دانشجویی ـ معاونت آموزشی و تبلیغ نهاد قم آغاز کرد.
رستمی در آبان ماه سال 1395 به سمت دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه شریف منصوب و حدود یک سال بعد نیز در مهر ماه 96 معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها شد.
وی در 12 شهریور ماه نیز با حکم رهبر معظم انقلاب به ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها منصوب شد.
ش. ع ** 1200

نظر خود را ثبت کنید