جلسه هم اندیشی راه اندازی تشکلی با رویکرد حمایت از فعالان حوزه کودک در فضای مجازی

جلسه برخی از فعالان حوزه کودک در فضای مجازی در مرکز اطلاعات و فناوری رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش عصرایران به نقل از مرکز فناوری و اطلاعات رسانه های دیجیتال، در این جلسه که با ریاست محمد رحمتی قائم مقام مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد بر ضرورت ایجاد تشکلی برای حمایت از حقوق فعالان حوزۀ کودک در فضای مجازی تأکید شد.

وی با اظهار تأسف از اینکه، علیرغم وجود بسترهای قانونی، تاکنون هیچ تلاشی از سوی بخش خصوصی برای راه­اندازی چنین تشکلی صورت نگرفته ابراز امیداوری کرد که این جلسه فتح بابی برای راه­اندازی چنین تشکلی باشد.

رحمتی در ادامه افزود، یک اساسنامه تیپ در این خصوص آماده شده که ظرف مدت یک هفته در اختیار فعالان این حوزه قرار خواهد گرفت و در صورت تمایل آنان، مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال این آمادگی را دارد که در اسرع وقت، با اعلام فراخوان عمومی نسبت به برگزاری اولین انتخابات این تشکل اقدام کند.

قائم مقام مرکز در این زمینه اظهار داشت: از مزیت های ایجاد چنین تشکلهایی، واگذاری امور تصدی­گری به آنان، ایجاد چتر حمایتی از فعالان، مواجهه و حضور فعال­تر بخش خصوصی در تصمیمات حاکمیتی و ساماندهی و توسعه درونزای بازار محتوا و خدمات توسط بازیگران اصلی هر حوزه خواهد بود.


رحمتی در ادامه تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مطابق ماده واحدۀ ضوابط تأسیس مراکز، موسسات،کانون­ها و انجمن های فرهنگی و نظارت بر فعالیت آنها مصوبۀ مورخ 12/5/1382 شورای عالی انقلاب فرهنگی، در مقایسه با سایر ارگان­ها و سازمانها، مناسبترین جایگاه را در حمایت از شکل­گیری چنین تشکل­های با عنوان مجمع، جامعه، انجمن و.. دارد. لطفا این قسمت از خبر رو هم به شکل زیر اصلاح کنید:

وی افزود: تا کنون 65 هزار اپلیکیشن با موضوع کودک ثبت شده است و در صورت شکل گیری چنین تشکلهایی، می توان به تولید خدمات و محتوای غنی و پایدار در این حوزه امیدوار بود.

در این جلسه تولیدکنندگان محتوای دیجیتال کودکان ضمن گلایه از وجود قوانین و مقررات زاید در حوزه تولید و عرضه محتوای دیجیتال، از وجود چنین دغدغه ای در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار خرسندی کردند.


نظر خود را ثبت کنید