برجام , ارز , معاون رئیس جمهوری " />

معاون رئیس جمهوری :

التهابات ارزی درحال فروکش شدن است

بوشهر-ایرنا- معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: فروکش شدن التهابات ارزی از روزهای گذشته آغاز شده و براساس دیدگاههای کارشناسان اقتصادی پیش بینی شده در نیمه دوم سال این روند سرعت بیشتری به خود گیرد.
به گزارش ایرنا، حسینعلی امیری پنجشنبه شب در نشست شورای اداری استان بوشهر افزود: در این ارتباط شاخص بورس و ارزش سهام بعنوان 2 علامت مهم روند مثبت و روبه رشدی نشان می دهند.
وی اظهارداشت: اکنون دولت نیز باید برای نقدینگی چاره اندیشی و از تحریم ها بعنوان یک فرصت استفاده کند.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری افزود: در این ارتباط دولت همچنین برای تحرک بخشی به تولید ملی نیز واردات برخی از اقلام را ممنوع کرده است.
وی یادآورشد: با همه این اقدام ها بهبود شرایط اقتصادی نیازمند همراهی تمامی ارکان نظام و درک درست از شرایط کشور است.
امیری گفت: نهادهای نظارتی نیز در این بین نقش سترگی بر عهده دارند و باید در این عرصه بخوبی ایفای نقش کنند.
وی ادامه داد: برخی رسانه های بیگانه سعی در نگرانی مردم از طریق تبلیغات منفی علیه کالاهای اساسی و داور تلاش در تحقق خواسته های شوم خود را دارند.
معاون رئیس جمهوری افزود: این شرایط در حالی است که با برنامه ریزی های صورت گرفته در ارتباط با تامین کالاهای اساسی و دارو هیچ مشکلی متوجه کشور نیست.
امیری ادامه داد: در چنین شرایطی نباید عده ای متاثر از رسانه های بیگانه قرار گیرند و برای مردم ابراز نگرانی کنند.
وی افزود: اکنون کشور در شرایط بحرانی نیست ولی در شرایط خطیری قرار گرفته که این شرایط نیاز به اعمال قدرت ملی دارد.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری اظهارداشت: نیروی انسانی، مدیران با انگیزه، قدرت موشکی، نظامی و شرایط ژئوپولتیکی از جمله مولفه های قدرت ملی هستند که کارایی همه این عناصر در صورت وجود انسجام ملی است.
امیری تاکید کرد: چنانچه همه مولفه های قدرت ملی وجود داشته باشد ولی انسجامی در کار نباشد در این عرصه موفقیتی حاصل نخواهد شد.
وی افزود: انسجام و همدلی ضرورتی اجتناب ناپذیر است که در شرایط کنونی جامعه بیش از پیش به آن نیاز داریم.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری اظهار داشت: امروز با وجود مقاومت مردم و همراهی سایر مولفه های قدرت ملی می توانیم از این گردنه ایجاد شده عبور کنیم.
وی افزود: امروز روز نقار و نزاع های سیاسی بی نتیجه نیست و باید همگان بیش از پیش با یکدیگر اتحاد و انسجام داشته باشند.
امیری در بخش دیگری از صحبت های خود اظهارداشت: وضعیت بین المللی کشور در سال های 91 و 92 در شرایط نامناسب بود و علاوه بر سایه سنگین قطعنامه های ظالمانه علیه کشور موج ایران هراسی روز به روز در حال افزایش بود.
وی با اشاره به اینکه ایران در مقطعی ذیل فصل هفت منشور سازمان ملل قرار گرفت گفت: با این حال برای نخستین بار در تاریخ سازمان ملل ایران تنها کشوری بود که بدون پرداخت خسارت سنگین و جنگ از فصل هفت منشور سازمان ملل خارج شد.
امیری اظهارداشت: در خارج شدن کشور از ذیل فصل هفت منشور سازمان ملل حمایت های رهبری و وفادارای مردم که برگرفته ازاعتقادات دینی آنها بود نقش قابل توجهی ایفا کرد.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: به دنبال خروج ایران از ذیل فصل هفت منشور سازمان ملل و تحقق برجام محدودیت ها برداشته و بازارهای جهانی راه پیدا کردیم.
امیری یادآورشد: اما با این حال با رسیدن به بهار امسال آمریکا از برجام خارج شد تا قابل اعتماد نبودن سردمداران این کشور بار دیگر درعرصه بین المللی به اثبات برسد.
وی گفت: ترامپ برخلاف مقررات از تعهدی بین المللی خارج و با اثبات بدعهدی مجدد خود آمریکا را از چندین کنوانسیون خارج کرد.
امیری اظهارداشت: آمریکا برای همپیمانان خود نیز غیرقابل اعتماد شده و با همکاری صهیونسیت ها و برخی کشورهای منطقه سعی دارد به مشکلات ایران اسلامی دامن زده و از رخنه های اقتصادی کشور استفاده کنند.
وی گفت: در این راستا وزارت خزانه داری آمریکا بعنوان اتاق جنگ ،نیروهای خود را چند برابر کرده و با همراهی سازمان جاسوسی آمریکا و حامیان خود در صدد ضربه زدن به اقتصاد ایران هستند.
امیری افزود: برخی تنگناهای ایجاد شده برای مردم کشور طی چند ماه گذشته منطق اقتصادی نداشت زیرا شاخص های معتبر و تخصصی همگی نشان از شاخص های مثبت اقتصادی کشور بودند.
وی گفت: در این راستا یک سری التهابات کشور را در برگرفت که عمده آن حاصل تبلیغات و دروغ پراکنی آمریکا، صهیونیست ها و برخی کشورهای منطقه بود که در برخی جاهها باعث ایجاد بی اعتمادی در کشور شد.
7212/6045

نظر خود را ثبت کنید