نماینده مجلس: ۱۰۰ درصد اتفاقات ارزی داخلی است/ آمریکایی ها حضور فیزیکی ندارند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می گوید آمریکایی ها نقشی در ثبت سفارش های قلابی نداشته اند و مردم را به سمت خرید های نجوی ارز و سکه نبرده اند.

عزت الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به گزارش حراست بانک مرکزی مبنی بر اینکه رد پای آمریکا در اغتشاش بازار ارز وجود دارد، اظهار داشت: آمریکایی ها مدام مشغول دشمنی با جمهوری اسلامی هستند هر سال رئیس جمهور این کشور قانوت تحریم داماتو را امضا کرده و با وجوداینکه تحریم های آمریکاعلیه ایران زمان دار بوده هر سال این تحریم ها تمدید شده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: آشفته بازار ارز پیش از اعمال تحریم ها در 13 مرداد شکل گرفت، هنوز اتفاق عملی نسبت به ایران انجام نشده بود که به بازار ارز و سکه ریختند و خریدهای غیر متعارف انجام شد.

نماینده مردم آمل در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: آمریکایی ها نگفته اند سکه و ارز را به گونه ای عرضه کنید تا خزانه کشور خالی شود، 11 میلیارد و 300 میلیون دلار ارز به واردات داده اند و تنها وضعیت تخصیص 2 میلیارد و 300 میلیون مشخص است چرا تا امروز مشخص نشده 9 میلیارددلار دیگر به چه افراد و کالایی داده شده است؟

وی گفت: در حالی چنین شرایطی بر بازار ارز و سکه سایه انداخته است که واردات یک دلار متوقف نشده است و فروش یک بشکه نفت با مخاطره روبه رو نیست.

100 درصد اغتشاش های ارزی داخلی است

یوسفیان ملا در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه آمریکایی ها حضور فیزیکی در آشفته بازار ارز ایران ندارند، اظهار داشت: آنها نگفتند سکه را به نحوی توزیع کنید که 50 نفر، 380 هزار سکه خریداری کنند آنها نگفتند بازار ارز را رها کنید تا هر کسی خواست ثبت سفارش کند و هزارات ثبت سفارش قلابی صورت گیرد و دراین میانه واردکننده واقعی از خرید مواد اولیه باز ماند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: تا امروز 100 درصد اتفاقاتی که در بازار ارز افتاد است داخلی است و به دلیل ضعف مدیریت است.


نظر خود را ثبت کنید