مهمترین عناوین خبری , داخلی و خارجی , چهارشنبه پنجشنبه " />

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه چهارشنبه تا صبح پنجشنبه

  • تاریخ انتشار : 1397/6/22 ساعت : 07:50 - 5 سال قبل
  • از گروه : استان ها
  • زیرگروه : سایر
تهران- ایرنا- ضرورت تعامل دولت و مجلس در شرایط خاص کنونی از نگاه معاون پارلمانی رئیس جمهوری، برگزاری مراسم وداع مردم تهران با شهدای گمنام دوران دفاع مقدس، صادرات بیش از یک میلیارد دلار کالا از مرزهای کرمانشاه در پنج ماه اول سال جاری، گزارش رویترز از نگرانی ها از کمبود در بازار جهانی نفت با سیاست های آمریکا، درخواست تضمین تداوم اجرای برجام از سوی نماینده دائم روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی و ادعای جان کری درباره دیدارهای متعدد با ظریف پیرامون راهکارهای حفظ برجام مهمترین خبرهای 12ساعت گذشته ایرنا بود.
اخبار داخلی
**********
* بوشهر- ایرنا - معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: تجربه تاریخی به ما می آموزد که اتحاد، انسجام و همدلی بین سه قوه به ویژه بین مجلس و دولت در این شرایط خاص زمانی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.
* تهران- ایرنا- مراسم وداع با 135 شهید گمنام دوران دفاع مقدس امشب (چهارشنبه) با حضور جمع پرشوری از مردم تهران و مقام های کشوری و لشکری در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.
* کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل گمرکات کرمانشاه گفت: میزان صادرات استان در پنج ماه سپری شده از سال جاری بیش از یک میلیارد و 167 میلیون دلار رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 52 درصد رشد نشان می دهد.
* کرج- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز علت مرگ 4 نفر و مسمومیت 35 نفر دیگر در این استان مصرف مشروبات الکلی سمی و تقلبی اعلام کرد.
* تهران- ایرنا- انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان بخشنامه شرکت ایران خودرو درباره «شرایط پیش فروش مشارکت در تولید شهریورماه 1397» را «دارای ابهام» خواند و اصلاح یا ابطال آن را خواستار شد.
* ارومیه- ایرنا- رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به تحریم های یکجانبه آمریکا، گفت: مشکلی برای تامین دارو در سطح کشور وجود ندارد و ذخیره سازی لازم انجام شده است.
* تهران- ایرنا- سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد: افزایش نرخ ارز هیچ درآمد مازادی برای دولت نسبت به بودجه ایجاد نکرده و منابع درآمدی نسبت به پیش‌بینی‌ها و محاسبات، کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.
* کرمان- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی شمال کرمان با اشاره به پیش بینی برداشت 70 هزار تن پسته از باغات این استان گفت: تغییرات اقلیمی امسال موجب از بین رفتن 90 درصد این محصول و وارد شدن سه هزار میلیارد تومان خسارت شد.
* کرمان- ایرنا- رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: راه توسعه کشاورزی از دریچه تحقیقات می ‌گذرد و استفاده از تحقیقات علمی راه برون رفت از مشکلات و چالش های این بخش است.
* مشهد- ایرنا- مشاور وزیر اطلاعات و مدیر کل اطلاعات خراسان رضوی گفت: ایران تاکنون تهدیدات سیاسی و امنیتی دشمن را به خوبی پاسخ داده است.

اخبار خارجی
**********
* تهران- ایرنا- خبرگزاری رویترز نوشت که نگرانی معامله گران نفت خام در هفته های اخیر از تاثیر احتمالی تحریم های ایالات متحده علیه ایران و در دسترس بودن نفت خام در پایان سال جاری (2018) افزایش یافته است.
* تهران- ایرنا- نماینده دائم روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی با قدردانی از پایبندی ایران به تعهدات هسته ای خود در برجام، از آژانس خواست که اجرای باثبات این توافق را تضمین کند.
* تهران- ایرنا- وزیر خارجه دولت پیشین آمریکا مدعی شد که در چند ماه اخیر چندین بار با وزیر خارجه ایران پیرامون راهکارهای حفظ برجام دیدار کرده است.
* رم- ایرنا- روزنامه ایتالیایی 'ایل فولیو' در آستانه مجمع عمومی سازمان ملل نوشت: ایتالیا می تواند با توجه به مناسبات تاریخی و اقتصادی، در قالب تسهیل کننده روابط بین ایران و آمریکا ظاهر شود.
* دوحه- ایرنا- پایگاه اطلاع رسانی ' عربی 21' گزارش داد که رئیس شرکت بین المللی 'بنادر دبی' مخفیانه به فلسطین اشغالی سفر و با برخی از مقام های رژیم صهیونیستی با هدف توسعه روابط تجاری دیدار کرده است.
* تهران- ایرنا- نمایندگان مجلس قانونگذاری فلسطین درباره پیامدهای سیاسی و امنیتی معاهده «اسلو» و آثار ویرانگر این معاهده بر مساله فلسطین هشدار دادند و خواستار لغو آن شدند.
* تهران- ایرنا- 10 غیرنظامی در پی حمله ائتلاف متجاوزان به استان الحدیده واقع در غرب یمن کشته و 20 تن نیز زخمی شدند.
* اسلام آباد- ایرنا- وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان بر عزم و اراده اسلام آباد برای گسترش همکاری دوجانبه در حوزه انرژی تاکید کرد.
* مسکو- ایرنا- وزیر امور خارجه روسیه در نشست شورای امنیت درباره ایران شرکت خواهد کرد.
* مسکو- ایرنا- وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: مسکو نیاز به جستجوی سازوکار و روش های جدید برای همکاری با ایران در شرایط تحریم های آمریکا دارد.
شبد**1953**1379

نظر خود را ثبت کنید