کرملین: سقوط هواپیمای روسی تاثیری بر توافقات درباره ادلب ندارد

حادثه سقوط هواپیمای «ایل-20»روسی در سواحل سوریه هیچ تأثیری بر توافقات صورت گرفته بین ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، رهبران روسیه و ترکیه درباره ایجاد منطقه غیرنظامی در استان ادلب سوریه نخواهد داشت.

سخنگوی کاخ کرملین تاکید کرد، حادثه سقوط هواپیمای روسی و کشته شدن ۱۵ نظامی سرنشین آن در آسمان سوریه، تاثیری بر تحقق توافقات بین روسیه و ترکیه درباره ایجاد منطقه غیرنظامی در استان ادلب نخواهد داشت.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز در جمع خبرنگاران اعلام کرد که حادثه سقوط هواپیمای «ایل-20»روسی در سواحل سوریه هیچ تأثیری بر توافقات صورت گرفته بین ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، رهبران روسیه و ترکیه درباره ایجاد منطقه غیرنظامی در استان ادلب سوریه نخواهد داشت.

روسای جمهوری روسیه و ترکیه روز گذشته در سوچی بعد از چهار ساعت مذاکرات دشوار، به توافق رسیدند که تا تاریخ 15 اکتبر (23 مهرماه) در استان ادلب سوریه با خروج نیروهای گروه‌های مسلح غیرقانونی از آن، یک منطقه غیرنظامی ایجاد شود. بدین ترتیب خاک سوریه از وجود تروریست‌ها پاک شود و در عین حال عملیات نظامی ارتش سوریه در این منطقه انجام نشود.

پسکوف با اعلام این مطلب، تاکید کرد: «این بسیار اهمیت دارد که این توافقات به هیچ وجه آسیب نبینند. توافقات صورت گرفته برای آینده سوریه بسیار حیاتی هستند و بار دیگر امکانات مسکو و آنکارا برای کمک به حل و فصل مسالمت آمیز و تصمیم گیری سازنده در این راستا را مورد تایید قرار داده است.»

بر اساس اطلاعات، وزارت دفاع روسیه هواپیماهای اسرائیلی در زمان حمله به خاک سوریه، موقعیت خطرناکی را در منطقه لاذقیه ایجاد کردند که در نتیجه آن هواپیمای ایل-20 روسی که 15 نظامی روسی سرنشین آن بودند، توسط سامانه موشک اس-200پدافند هوایی ارتش سوریه مورد اصابت قرار گرفته و منهدم شد.

سفارت اسرائیل در مسکو در مواضع خویش هیچ تغییری نداده و همچون شب گذشته، به درخواست خبرنگاران برای تفسیر اتهامات وارده از سوی وزارت دفاع روسیه درباره ایجاد شرایط خطرناک برای هواپیمای ایل-20 روسی توسط جنگنده‌های اسرائیلی هیچ پاسخی نداده و اعلام کردند که هیچ تفسیری در این رابطه ارائه نخواهد شد.

لازم به یادآوری است که بر اساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، هواپیماهای اسرائیلی در زمان حمله به خاک سوریه، موقعیت خطرناکی را در منطقه لاذقیه در آسمان سوریه ایجاد کردند که در نتیجه آن هواپیمای ایل-20 روسی که 15 نظامی روسی سرنشینان بودند، توسط سامانه موشک اس-200پدافند هوایی ارتش سوریه مورد اصابت قرار گرفته و منهدم گردید.

وزارت دفاع روسیه دقایقی پیش اعلام کرد که لاشه هواپیمای سرنگون‌شده روسی به همراه بقایای اجساد نظامیان و لوازم شخصی آنها در عرشه آن، از آب‌های دریای میترانه بالا کشیده شده است.

بر اساس این اطلاعات، مکان سقوط این هواپیما 27 کیلومتری غربی از منطقه مسکونی "بنیاس" در استان لاذقیه بود.

درعملیات جستجو برای یافتن هواپیمای ایل-20روسیه، هشت فروند کشتی، قایق و کشتی لجستیکی ناوگان دریایی روسیه مشارکت داشتند.


نظر خود را ثبت کنید