مجلس , کمیسیون های تخصصی , دستور کار " />

برنامه کمیسیون های تخصصی مجلس در هفته پیش رو؛

کمیسیون برنامه وضعیت درامدهای ارزی کشور را بررسی می کند

  • تاریخ انتشار : 1397/6/30 ساعت : 12:17 - 5 سال قبل
  • از گروه : سیاسی
  • زیرگروه : مجلس
تهران- ایرنا- اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه با حضور رئیس کل بانک مرکزی وضعیت درامدهای ارزی کشور و نحوه ادغام بانک های وابسته با دستگاه های نظامی در بانک های دولتی را مورد بررسی قرار می دهند.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از دو هفته تعطیلات تابستانی از این هفته در مجلس حضور خواهند یافت تا وظایف تقنینی و نظارتی خود را از بهارستان پیگیری کنند.
این هفته کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی با حضور معاون امور مجلس ریاست جمهوری و نمایندگان وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی، صنعت معدن و تجارت، سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی، دیوان محاسبات، مرکز پژوهش های مجلس، اتاق های ایران تعاون و اصناف، بررسی آخرین وضعیت عملکرد دولت در حوزه بدهی ها و مطالبات دولت و بخش های غیر دولتی موضوع موادی از قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر را ادامه خواهد داد.

** وزیران آموزش و پرورش و علوم میهمان کمیسیون آموزش
اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از محمدعلی بطحایی وزیر آموزش و پرورش دعوت کرده اند تا روز یکشنبه گزارشی از آخرین وضعیت رتبه بندی معلمان ارایه کند. همچنین منصور غلامی وزیر علوم میهمان اعضای این کمیسیون خواهد بود تا از وضعیت آمایش آموزش عالی کشور در دانشگاه ها گزارشی ارائه کند.
این در حالی است که روز سه شنبه روسای دانشگاه های فنی و حرفه ای و دانشگاه پیام نور هم در کمیسیون آموزش و تحقیقات حضور می یابند تا درباره موانع و مشکلات دانشگاه های متبوع خود توضیحاتی ارائه کنند.

**کمیسیون اجتماعی
اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه طرح تشکیل وزارتخانه های صنعت، معدن و توصعه صادرات و بازرگانی را در دستور کار دارند. یکشنبه همچنین قرار است اعضای این کمیسیون طرح انتصاب و یا انتخاب مدیران دارای تابعیت مضاعف را مورد بررسی قرار دهند.
اعضای این کمیسیون روز دوشنبه هم طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس را در دستور کار دارند. ادامه بررسی طرح دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیر دولتی هم در این روز مورد بررسی قرار می گیرد.
روز سه شنبه، اعضای کمیسیون اجتماعی لایحه تشکیل وزارتخانه های رفاه و تامین اجتماعی و کار و تعاون را در دستور کار دارند. طرح ساماندهی بازرسان قرارداد معین شاغل در حوزه نظارت بر بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه دیگر این کمیسیون در روز سه شنبه اعلام شده است

**واگذاری پتروشیمی باختر روی میز کمیسیون اقتصادی
بررسی لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در شرکت بین المللی نقدینگی اسلامی، بررسی طرح استفساریه ماده 81 قانون مالیات های مستقیم، بررسی گزارشی درباره وضعیت خودپردازها برنامه روز یکشنبه اعضای کمیسیون اقتصادی اعلام شده است. اعضای این کمیسیون یکشنبه هفته آینده همچنین قرار است با رئیس کل بیمه مرکزی و معاونین وی آخرین وضعیت بیمه کشور را مورد بررسی قراردهند.
اعضای کمیسیون اقتصادی روز سه شنبه همچنین بررسی طرح بانکداری جمهوری اسلامی را در دستور کار دارند. در این روز همچنین اعضای هیئت مدیره تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری هلدینگ پتروشیمی باختر به بخش خصوصی را انتخاب می کنند.

**رحمانی فضلی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی
اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی روز یکشنبه ساختار جدید وزارت امور خارجه را با حضور معاون مالی و اداری این وزارتخانه مورد بررسی قرار می دهند.
استماع گزارش طرح دعوای جمهوری اسلامی ایران علیه ایالات متحده در دادگاه بین المللی لاهه هم برنامه دیگر اعضای این کمیسیون در روز یکشنبه خواهد بود.
اعضای این کمیسیون روز سه شنبه آخرین تحولات داخلی کشور را با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور مورد بررسی قرار می دهند.

**کمیسیون انرژی
اعضای کمیسیون انرژی مجلس روز یکشنبه میزبان مدیر عامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت هستند تا درخصوص عملکرد برنامه های آتی و اقدامات آن در اجرای احکام برنامه ششم توسعه و سایر قوانین مرتبط گزارشی ارائه کند.
اعضای این کمیسیون روز سه شنبه هم طرح یک شوری تاسیس بانک توسعه جمهوری اسلامی را با حضور مسئولین و کارشناسان ذیربط از وزارتخانه های نفت، امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش های مجلس بررسی خواهند کرد.

** کمیسیون برنامه و بودجه
اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس روز یکشنبه بررسی عملکرد دولت را در اجرای بند «و» تبصره 5 قانون بودجه 97 کل کشور، در دستور کار دارند. روز دوشنبه هم این کمیسیون میزبان رئیس کل بانک مرکزی است تا وضعیت درامدهای ارزی کشور و نحوه ادغام بانک های وابسته با دستگاه های نظامی در بانک های دولتی را با حضور وی مورد بررسی قرار دهند.
روز سه شنبه اعضای کمیسیون در خصوص طرح یک فوریتی اصلاح قانون بودجه 97 کل کشور، بررسی اقدامات به عمل آمده و عملکرد دولت در اجرای بند «الف» تبصره 180 قانون بودجه پیگیری خواهند کرد.

** کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
یکشنبه اعضای این کمیسیون گزارش مسئولین انستیتو پاستور و موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی را درباره عملکرد و مشکلات این مجموعه استماع می کنند.
روز سه شنبه هم اعضای این کمیسیون بررسی نحوه قیمت گذاری دارو و تجهیزات پزشکی را با حضور مسئولین وزارت بهداشت، درمان و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش های مجلس در دستور کار دارند.
اعضای این کمیسیون همچنین اتخاذ تصمیم درباره درخواست تعدادی از نمایندگان جهت اعمال ماده 236 آیین نامه داخلی درباره تولید واردات و توزیع تجهیزات پزشکی و دارو را در دستور کار دارند.

** کمیسیون شوراها و امور داخلی
اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس روزهای یکشنبه و سه شنبه پیش نویس اصلاح قانون انتحابات را با حضور نمایندگان وزارت خانه های کشور اطلاعات، ناجا، و مرکز پژوهش های مجلس بررسی می کنند.
کلیات طرح یک فوریتی استفساریه تبصره «1» ماده 13 قانون جامع کنترل و مبارزه با دخانیات برنامه دیگر اعلام شده این کمیسیون در هفته آتی عنوان شده است.
روز دوشنبه هم اعضای این کمیسیون بررسی طرح مدیریت جامع شهری را دردستور کار دارند.

** بررسی علل ناکارآمدی خودروسازهای دولتی در کمیسیون صنایع و معادن
اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس روز یکشنبه اعضای هیئت تحقیق و تفحص از بررسی علل ناکارآمدی شرکت های خودروساز داخلی در حوزه های کیفیت، قیمت، محیط زیست، طراحی و تکنولوژی،فروش و خدمات پس از فروش با وجود حمایت گسترده و مستمر مجلس و دولت از آنها و عدم پاسخگویی به انتظارات مردم با توجه به پیشرفت سایر کشورها در این صنعت را در دستور کار دارند.
روز یکشنبه اعضای این کمیسیون درخواست تعدادی از نمایندگان مجلس مبنی بر تهیه گزارش نظارتی در خصوص وضعیت تامین مواد اولیه تولید و فروش شمش آلومینیوم در واحدهای بالادستی صنعت آلومینیوم کشور را مورد بررسی قرار خواهند داد. روز سه شنبه هم تقاضای استیضاح وزیر صنعت معدن و تجارت مطابق ماده 223 آیین نامه داخلی مجلس بررسی می شود.

** آخوندی در کمیسیون عمران
اعضای کمیسیون عمران در هفته ای که پیش روست بررسی طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان را با حضور معاونین مربوط سازمان برنامه و بودجه، وزارت راه و شهرسازی،وزارت کشور، شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی و مرکز پژوهش های مجلس در دستور کار دارند.
بررسی کلیات طرح پیش فروش ساختمان با حضور نماینده طراحان سازمان ثبت اسناد و املاک ،وزارت راه و شهرسازی، کشور دادگستری مرکز پژوهش های مجلس و نماینده اتحادیه مشاوران املاک برنامه دیگر هفته آتی این کمیسیون می باشد.
کمیسیون عمران روز سه شنبه میزبان عباس آخوندی است تا علاوه بر بررسی جوانب برگزاری هشتمین دوره انتخابات هیئت مدیره های سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها به سوالات فرج الله رجبی نماینده مردم شیراز، محمد خدابخشی نماینده الیگودرز، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، احمد بیگدلی نماینده خدابنده، عباس گودرزی نماینده بروجرد، صدیف بدری نماینده اردبیل، محمد دامادی نماینده ساری، اصغر مسعودی نمایند ردم نی ریز و استهبان پاسخ دهد.

** کمیسیون فرهنگی
اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه گزارش رئیس سازمان حج و زیارت را درباره برگزاری حج تمتع استماع می کنند. روز سه شنبه هم بررسی طرح اداره و نظارت بر سازمان صدا و سیما را در دستور کار دارند.

** کمیسیون حقوقی و قضایی
اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی در هفته پیش رو لایحه اصلاح قانون چک، و طرح یک فوریتی نحوه پیگیری و رسیدگی ارجاعات نظارتی مجلس را مورد بررسی قرار می دهند.
همچنین در هفته پیش رو وزیر دادگستری در این کمیسیون حضور خواهد یافت تا به سوالات احمدعلی کیخا نماینده مردم زابل و زهک، احمد مازنی و محمد جواد فتحی نمایندگان تهران، سید مصطفی ذوالقدر نماینده مردم میناب و رودان،حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر، محمد رضا صباغیان نماینده ابرکوه و بافق، قاضی پور و محجوب نمایندگان تهران، محمد فیضی نماینده مردم اردبیل سید محسن علوی نماینده مردم لامرد و رضا شیران خراسانی نماینده مردم مشهد پاسخ دهد.

**کمیسیون کشاورزی آب منابع طبیعی
اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس روز یکشنبه گزارش مسئولین بانک مرکزی،بانک کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه درخصوص اجرای تصویب نامه هیئت وزیران مبنی بر بخشودگی سود ،کارمزد، و جرائم وام های سررسید شده خسارت دیدگان بخش کشاورزی ناشی از حوادث غیر مترقبه را در دستور کار دارند.
این هفته همچنین قرار است در این کمیسیون گزارش نهایی رئیس هیئت تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت کشت و صنعت کارون و طرح توسعه نیشکر مورد بررسی قرار گیرد.
اعضای این کمیسیون روز دوشنبه هم نشست مشترکی با رئیس سازمان محیط زیست دارند تا گزارش عملکرد و تشریح اهداف فعالیت ها و اقدامات آن سازمان در دولت دوازدهم را استماع کنند.
اعضای این کمیسیون روز سه شنبه هم میزبان رضا اردکانیان وزیر نیرو هستند تا به سوالات همایون یوسفی نماینده مردم اهواز، احمد مرادی نماینده بندر عباس، سعید باستانی نماینده تربت حیدریه، سید جواد ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان،شهاب نادری نماینده پاوه و جوانرود،علی اسدی نماینده شهر بابک، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر،علی محمد مرادی قروه و دهگلان، پاسخ دهد.
این هفته همچنین قرار است اعضای این کمیسیون نشست مشترکی با مدیرعامل و مدیران صندوق بازنشستگی داشته و گزارش عملکرد و تشریح اهداف فعالیت ها و اقدامات آن در سال جاری و برنامه های آتی را استماع کنند.
سیام**2021**2017

نظر خود را ثبت کنید