هندیجان , شروه خوانی , جشنواره " />

فراخوان نخستین سوگواره منطقه ای شروه خوانی هندیجان منتشر شد

اهواز - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نخستین سوگواره منطقه ای شروه خوانی با هدف توجه به هنر بومی، اهمیت دادن به موسیقی اقوام و حفظ و گسترش سنت شروه‌خوانی در آبان امسال در شهرستان هندیجان برگزار می شود.
به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، محمد جوروند افزود:
شروه‌خوانی یکی از هنرها و آیین‌های رایج در میان مردمان ساحل‌نشین کشور است که اقبال فراوانی بین مردمان این خطه دارد.
وی گفت: هدف از برگزاری این رویداد هنری، توجه به هنر بومی، اهمیت دادن به موسیقی اقوام، حفظ و گسترش سنت شروه‌خوانی، تعمیق و شناخت این هنر و همچنین شناخت و معرفی استعدادهای نو در این هنر کهن است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: فراخوان نخستین سوگواره شروه‌خوانی، برای استان‌های جنوبی و ساحل نشین کشور ارسال شده و مهلت ارسال آثار هنرمندان در این حوزه تا 30 مهر امسال خواهد بود.
وی افزود: گستره برگزاری این سوگواره، استان‌های بوشهر، خوزستان، فارس و هرمزگان است.
وی ادامه داد: شروه‌خوانان در این سوگواره می‌توانند از قطعات موسیقی متناسب با موضوعات سوگواره استفاده کنند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان گفت: آیین پایانی این سوگواره، دهه آخر ماه صفر و 15 آبان 97 در شهرستان هندیجان برگزار خواهد شد که پس از داوری آثار، در روز اجرای اختتامیه، به نفرات برگزیده اول تا سوم تندیس سوگواره، لوح یادبود و هدایای نقدی اهدا خواهد شد.
جوروند افزود: علاقه‌مندان به شرکت در این سوگواره می‌توانند آثار خود را حداکثر تا سه اثر بر روی یک لوح فشرده به دبیرخانه سوگواره به آدرس هندیجان، خیابان امام حسین (ع)، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان ارسال و یا برای کسب اطلاع بیشتر در این زمینه با شماره تلفن 09362329420 تماس حاصل کنند.
شهرستان هندیجان در جنوب خوزستان قرار گرفته است.
7163/ 6037

نظر خود را ثبت کنید