نیکی هیلی: در صورت درخواست روحانی برای مذاکره، ترامپ بررسی می‌کند

بدتر از همه این است که ما مانع از رسیدن صدها میلیارد دلار به آنها شده‌ایم که آنها را قادر به انجام چنین نقض‌هایی می‌کند بنابراین اقتصاد آنها در حال آسیب دیدن و قراردادهای آنها با دیگران در حال نابود شدن است.

نماینده آمریکا در سازمان ملل با طرح ادعاهایی علیه کشورمان گفت که رئیس‌جمهور کشورش قرار است در مجمع عمومی درباره تهدید ایران سخنرانی کند.

به گزارش ایسنا، نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل در گفت‌وگو با شبکه ای بی سی نیوز در پاسخ به سوالی درباره اینکه رئیس‌جمهور آمریکا قرار است ریاست نشستی در شورای امنیت درباره ایران را برعهده داشته باشد و اینکه مقامات ایران گفته‌اند با آمریکا مقابله خواهند کرد، گفت: آنها تا جایی که بخواهند می‌توانند ما با مقابله کنند اما مشکل اینجاست که آنها دوست ندارند درباره هشدارهای ما به آنها صحبت کنیم. ما درباره آزمایش موشک‌های بالستیک به آنها هشدار داده‌ایم. ما حمایت از تروریسم را به آنها گوشزد کردیم. ما درباره فروش سلاح نیز هشدار داده‌ایم و آنها این کار را دوست ندارند.

هیلی در ادامه ادعاهای بی اساس خود گفت: بدتر از همه این است که ما مانع از رسیدن صدها میلیارد دلار به آنها شده‌ایم که آنها را قادر به انجام چنین نقض‌هایی می‌کند بنابراین اقتصاد آنها در حال آسیب دیدن و قراردادهای آنها با دیگران در حال نابود شدن است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه متحدان آمریکا کماکان خواهان حفظ توافق هسته‌ای با ایران هستند، مدعی شد: از نظر من اگر شما به فعالیت اروپایی‌ها نگاه کنید قراردادهای آنها در حال فروپاشیدن است. آنها در حال خارج شدن از این قراردادها هستند زیرا شاهد هستند که چه چیزی در حال اتفاق افتادن است.

نماینده آمریکا در سازمان ملل افزود: آنچه در شورای امنیت شاهد آن خواهیم بود این است که ترامپ درباره تهدید ایران علیه بقیه جهان صحبت خواهد کرد. وی علاوه بر این درباره تهدید تسلیحات شیمیایی در سوریه، و وضعیت کره شمالی سخن خواهد گفت.

نیکی هیلی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره دیدار روسای جمهور ایران و آمریکا اظهار داشت: من فکر نمی‌کنم که رئیس‌جمهور (ترامپ) مخالفتی با آن داشته باشد. رئیس‌جمهور ایران تاکنون درخواستی نداده است اما اگر وی خواستار این دیدار شود از نظر من رئیس‌جمهور به طور جدی آن را بررسی خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هر دو رئیس‌جمهور نیازمند میل سیاسی برای انجام این کار هستند اما روحانی تاکنون درخواستی مطرح نکرده بنابراین رئیس‌جمهور ترامپ الزامی برای بررسی آن نداشته است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا ترامپ قصدی برای دعوت از روحانی برای دیدار ندارد، گفت: روحانی تاکنون هیچ کاری انجام نداده که نشان دهنده تمایل برای دیدار باشد. وی ابتدا باید تمام رفتار بد خود را متوقف کند.


نظر خود را ثبت کنید