روحانی , محمدرضا تابش , سازمان ملل " />

تابش:

سخنرانی ترامپ و روحانی، تمایز تمدن نوپا و فرهنگ غنی بود

  • تاریخ انتشار : 1397/7/4 ساعت : 08:36 - 5 سال قبل
  • از گروه : سیاسی
  • زیرگروه : مجلس
تهران - ایرنا - نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: سخنرانی ترامپ و روحانی، تمایز و تفاوت دو دیدگاه منبعث از تمدن نوپای سرمایه داری آمریکا و تمدن دیرپا و فرهنگ غنی ایرانی را به خوبی نشان داد.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «محمدرضا تابش» روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در ارزیابی خود از سخنرانی روسای جمهوری ایران و آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: ترامپ نشان داد که موضع گیری ها و سخنانش بر هیچ پایه ای استوار نیست و متغیر و گاهی متضاد است.
وی افزود: رییس جمهوری آمریکا با گستاخی و تهدید، نهادهای بین المللی را به چالش کشید ئ بر رقبای تجاری آمریکا تاخت و همچنین بی محابا قانون گریزی و مجازات قانون گرایان را تجویز کرد و تهدیدها و ادعاهای بی پایه و اساس را بر علیه ایران تکرار کرد.
نایب رییس فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: درحالی که رییس جمهوری اسلامی ایران با منطقی استوار و کلامی موزون، سیاست های آمریکا در مواجهه با تهران را به چالش کشید و به ادعاهای بی پایه ترامپ پاسخ گفت و تشریح کرد که ایران برخلاف آمریکا، کشوری پایبند به اصول و قواعد بین المللی است.
تابش با بیان این که روحانی تروریسم را محکوم و ایران را در خط عملی و مقدم مبارزه با این پدیده شوم قلمداد کرد، یادآور شد: رییس جمهوری منطق ایرانیان در تعامل و مذاکره و گفت وگو را قوی ذکر کرد اما با اشاره به بدعهدی و پیمان شکنی و تلاش براندازانه آمریکا، این رژیم را غیرقابل اعتماد دانست.
وی همچنین گفت: در یک کلام، رییس جمهوری اسلامی ایران با ادب، متانت و قاطعیت پاسخ گستاخی ها و هتاکی های ترامپ را داد و در عین حال مواضع شفاف، منصفانه و منطبق بر قوانین و قواعد بین المللی و تعالیم اسلامی و ملی را در مواجهه با مسائل جهانی به زیبایی تبیین کرد.
سیام*9314**9121**1336

نظر خود را ثبت کنید