افزایش 38 درصدی ورود گردشگر خارجی به خراسان جنوبی

  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: ورود گردشگران خارجی به استان از شروع امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته علیرغم شرایط ارزی و پروازی 38 درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا ،حسن رمضانی روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: با توجه به شرایط اقلیمی خراسان جنوبی تقویم گردشگری استان از اواخر شهریور آغاز می شود و تا پایان خرداد سال آینده ادامه دارد.

وی با اشاره به ورود تور گردشگران سوئیسی و لهستانی در هفته اخیر به خراسان جنوبی گفت: این گردشگران خارجی از جاذبه های مختلف استان دیدن کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه 2 گردشگر ایتالیایی امروز (چهارشنبه) راهی بیابان لوت شدند افزود: تمایل گردشگران برای حضور در خراسان جنوبی نشان می دهد که جذابیت های استان در حد بین المللی شناخته تر شده است اما باید برای معرفی بیشتر تلاش کنیم.

وی متوسط اقامت گردشگران خارجی را در این استان یک تا سه شب عنوان کرد و گفت: تلاش شده اقامت گردشگران خارجی در خراسان جنوبی از هشت ساعت به 2 شب افزایش یابد البته باید فعالیت ها برای ماندگاری بیشتر گردشگران گسترده تر شود.

رمضانی ادامه داد: هم اکنون خراسان جنوبی در فهرست سفرهای شرکت های گردشگری مارکوپولو، علاءالدین، پاسارگاد و اسپیلت وجود دارد.

وی شعار امسال روز جهانی گردشگری (پنجم مهر) را «گردشگری و تغییر ماهیت به سمت گردشگری الکترونیک» اعلام کرد و گفت: علیرغم نو بودن این موضوع ،تلاش هایی در سطح کشور آغاز شده است و در ادامه روند ملی اقداماتی در سطح استان نیز صورت می گیرد که واقعیت مجازی بازدید کویر از جمله آن محسوب می شود.

وی در تشریح اقدامات حوزه گردشگری از سال گذشته تاکنون بیان کرد: 31 پروژه از محل اعتبارات استانی با صرف 1.5 میلیارد تومان اعتبار انجام شده که بخشی در حوزه تجهیز زیرساخت ها از جمله آب و برق بوده است.

رمضانی افزود: 2.5 میلیارد تومان نیز سرمایه گذاری در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توسط بخش خصوصی انجام شده است که در این هفته به بهره برداری می رسد.

وی از هزینه کرد سه میلیارد تومان اعتبار تامین زیرساخت ها از محل اعتبارات شاخص های توسعه خبر داد و گفت: این اعتبارات در قالب اسناد خزانه برای تامین آب، برق، گاز و راه پروژه های گردشگری هزینه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به هزینه کرد یک میلیارد و 200 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی در حوزه گردشگری خراسان جنوبی افزود: 87 میلیون تومان نیز به سرمایه گذاران این بخش یارانه سود و کارمزد تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

وی مجموع تسهیلات پرداختی به حوزه گردشگری در یک سال گذشته را 25 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این افزایش تسهیلات پرداختی نشان دهنده افزایش حجم سرمایه گذاری در این حوزه است که امید می رود باعث رونق بیشتر گردشگری در استان شود.

رمضانی تامین زیرساخت های آبگرم لوت و سرمایه گذاری آستان قدس در مجتمع گردشگری دیگ رستم را از دیگر پروژه های حوزه گردشگری خراسان جنوبی عنوان و بیان کرد: با در نظر گرفتن سهم بخش خصوصی بیش از 30 میلیارد تومان از سال گذشته در حوزه گردشگری استان سرمایه گذاری شده است.

تاکنون بیش از 830 اثر تاریخی، طبیعی و ناملموس استان خراسان جنوبی ثبت ملی شده است. این استان سه اثر ثبت جهانی دارد که باغ اکبریه بیرجند مشهورترین آنها است.


نظر خود را ثبت کنید