قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان , استعفا , حمید کلانتری " />

معاون وزیر تعاون: قانون بار مسئولیت را از دوش من برداشت

  • تاریخ انتشار : 1397/7/7 ساعت : 11:15 - 5 سال قبل
  • از گروه : سیاسی
  • زیرگروه : مجلس
تهران - ایرنا - معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در ادارات و سازمانها بار مسئولیت را از دوش من برداشت.
حمید کلانتری امروز(شنبه) در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهارداشت: امروز ابلاغیه قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در ادارات و سازمانها به دستم رسید و بلافاصله پس از آن استعفای خود را به انوشیروان محسنی بند پی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه کردم.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی براینکه آیا موافق اجرای این قانون هست یا خیر، تصریح کرد: با اجرای این قانون موافقم زیرا منجر به ایجاد تحرک در دستگاهها و سازمان های دولتی می شود و امیدوارم دولت و وزرا بتواند نیروهای جدید را جایگزین کنند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید براینکه باید از جوانان متخصص و با مهارت برای مناصب دولتی استفاده شود، خاطرنشان ساخت: تمامی معاونانی که مشمول اجرای قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در ادارات و سازمانها شده اند توسط وزیر مربوطه انتخاب و با تایید رئیس جمهوری منصوب شده اند.
کلانتری اظهارداشت: کسانی که پیش از این علیرغم بازنشستگی از دستگاهی دیگر به عنوان معاون وزیر منصوب شده اند حتما در خود توانایی اراائه خدمت را دیده اند و با توجه به این توانایی ها اگر مسئولیت پیشنهادی را نمی پذیرفتند از پذیرش بار مسئولیت شانه خالی می کردند.
به گزارش ایرنا، این قانون در جلسه علنی روز سه شنبه ششم شهریور 1397 مجلس شورای اسلامی تصویب نهایی شد و در تاریخ 21 شهریور به تأیید شورای نگهبان رسید.
رییس جمهوری 27 شهریور 97 در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان» را جهت اجرا به سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد.
متن قانون اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان به شرح زیر است:
ماده واحده - تبصره (1) ماده واحده قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان مصوب 1395/2/20 به شرح ذیل اصلاح می شود:
تبصره 1- بکارگیری بازنشستگان، در سمت های مذکور در بندهای (الف)، (ب) و(ج) ماده (71) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 1386/7/8 و همچنین بکارگیری بازنشستگان در نیروهای مسلح با مجوز فرمانده معظم کل قوا مجاز است.
بکارگیری بازنشستگان وزارت اطلاعات تا سقف یک درصد (1٪) از مجموع نیروهای شاغل رسمی این وزارتخانه در هر رده مدیریتی صرفا در وزارتخانه مذکور مجاز است.
جانبازان بالای 50 درصد (50٪)، آزادگان بالای سه سال اسارت و فرزندان شهدا از شمول این قانون مستثنی هستند.
اقتصام**9454**1553

نظر خود را ثبت کنید