طرح تحقیق و تفحص , پتروشیمی باختر , مهاباد " />

نماینده مجلس:

پتروشیمی مهاباد مورد تحقیق و تفحص قرار می گیرد

  • تاریخ انتشار : 1397/7/7 ساعت : 13:14 - 5 سال قبل
  • از گروه : سیاسی
  • زیرگروه : مجلس
مهاباد- ایرنا- نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: پتروشیمی مهاباد مشمول طرح تحقیق و تفحص در نحوه واگذاری هشت پتروشیمی هلدینگ باختر به بخش خصوصی است.
جلال محمود زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ماه آینده با هدف شفاف سازی در هفت آیتم از جمله نحوه واگذاری و بکارگیری نیروی انسانی اجرا می شود.
وی با اشاره به اینکه طبق توافق با مدیر مجموعه پتروشیمی و نظارت وزارت نفت قرار بود حدود 50 درصد نیروهای پتروشیمی مهاباد بومی باشد، بیان کرد: هم اکنون کمتر از 30 درصد کارکنان پتروشیمی مهاباد را نیروهای بومی تشکیل می دهد و این تعداد نیز در رده های پایین مشغول فعالیت هستند.
محمودزاده اضافه کرد: پس از انجام بررسی‌های لازم از سوی کمیته تحقیق و تفحص در صورتی که حیف و میل از بیت المال یا حق جوانان منطقه مشخص شود، در مورد آنها تصمیم گیری خواهد شد.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اخذ عوارض آلایندگی از این واحد تولیدی، گفت: امسال 40 میلیارد ریال بابت آلایندگی از پتروشیمی مهاباد اخذ شده که 30 میلیارد ریال آن به حساب شهرداری و 10 میلیارد به حساب دهیاری های این شهرستان واریز شد.
محمود زاده یادآور شد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 150 رای موافق، 29 رای مخالف و هشت رای ممتنع از مجموع 223 نماینده حاضر با طرح تحقیق و تفحص پتروشیمی های باختر در صحن علنی مجلس موافقت کردند.
به گزارش ایرنا هلدینگ پتروشیمی باختر خط لوله اتیلن از عسلویه به شمالغرب کشور است و مواد اولیه واحدهای پتروشیمی مستقر در اندیمشک، کردستان، آذربایجان غربی، لرستان، کرمانشاه و آذربایجان شرقی را تامین می کند.
مجتمع پتروشیمی مهاباد که سالانه 300 هزار تن پلی اتیلن سبک خطی و سنگین (ظرفیت اسمی) و 30 هزار تن 'بوتن یک' را تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می کند، برای 650 نفر اشتغال ایجاد کرده است.
این طرح که فعالیت های مقدماتی و مطالعاتی آن از سال 1383 و عملیات اجرایی آن از سال 1388 آغاز شد هم اکنون، در زمینی به مساحت 185 هکتار در کیلومتر 15 جاده مهاباد ـ ارومیه در حال فعالیت است.
شهرستان مهاباد با حدود 237 هزار نفر جمعیت در 125 کیلومتری جنوب ارومیه، مرکز آذربایجان غربی واقع است.
9903/6185/3072

نظر خود را ثبت کنید