حاجتی , نماینده شیراز " />

نماینده شیراز در مجلس:

دستگیری آقای حاجتی به دلیل توئیت، بیشتر شبیه بهانه است

  • تاریخ انتشار : 1397/7/7 ساعت : 13:43 - 5 سال قبل
  • از گروه : سیاسی
  • زیرگروه : مجلس
تهران-ایرناپلاس- نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فردا در صحن علنی بهارستان بازداشت مهدی حاجتی پیگیری خواهد کرد گفت: این موضوع را با استاندار شیراز که رئیس شورای تامین استان هستند مطرح کردم، ایشان پیگیر ماجرا بودند و گفتند با مسئولان ذی ربط صحبت کرده اند.
وی ابراز امیدواری کرد این مساله با درایت، هرچه زودتر حل و فصل شود.

بهرام پارسایی در گفت و گو با ایرناپلاس همچنین اضافه کرد: فردا با شروع مجلس این موضوع را از طریق هیات رئیسه و همچنین معاونت های پارلمانی نهادهای مربوطه از جمله وزارت دادگستری، قوه قضائیه و رئیس جمهوری پیگیری خواهم کرد.
او با اعتراض نسبت به بازداشت هایی از این قبیل گفت: آقای حاجتی توئیتی داشتند که در آن از حق شهروندی دو تن از شهروندان شیرازی سخن گفته بودند. برخی می گویند ایشان از عنوان دوست برای این شهروندان بهایی استفاده کرده اند که اگر واقعا ایشان به این دلیل بازداشت شده باشند، عجیب است.
سخنگوی فراکسیون امید مجلس یادآور شد: در بسیاری موارد کلمات دوست، برادر و مانند اینها استفاده می شود در صورتی که فقط اصطلاح خطابی می باشد. در مورد آقای حاجتی که از این شهروندان بهایی با عنوان دوست یاد کردند هم همین مساله صدق می کند.
پارسایی اضافه کرد: آقای حاجتی در توئیتی به عنوان نماینده مردم شیراز در شورای شهر بر اساس مراجعاتی که به ایشان داشتند و درخواستی که از ایشان شده بود، پیگیر دستگیری دو شهروند شده بودند. بعد از پیگیری ها هم در توئیتی اطلاع رسانی کردند.
او با بیان اینکه دستگیری آقای حاجتی به دلیل این توئیت بیشتر شبیه بهانه است گفت: بارها در کشور ما مسئولان بر حقوق اقلیت ها از جمله بهائی ها تاکید کرده اند؛ آقای حاجتی هم بر این اساس پیگیر بازداشت این شهروندان بوده اند.
پارسایی با تاکید بر اینکه اینگونه بازداشت و دستگیری ها آن هم در شرایط فعلی برای کشور هزینه سازی می کند گفت: ضمن احترامی که برای نیروهای زحمتکش شهرداری قائل هستیم و به این نیروها خسته نباشید می گوییم اما سوال من این است که آیا در این چند سال هیچ فسادی در شهردای شیراز اتفاق نیفتاده که تا به حال کسی دستگیر نشده است، اما تا یک نفر توئیتی نوشت او را دستگیر می کنند؟! اینگونه اقدامات جز هزینه تراشی برای کشور و ناامید کردن مردم ثمره ای ندارد.
او یادآور شد: نمونه دیگر این هزینه تراشی بر سر ماجرای آقای نیکنام بود. قبل از انتخابات از ما در مجلس خواسته بودند اقلیت های دینی را تایید صلاحیت نکنیم اما ما این کار را نکردیم، به محض اینکه یکی از اقلیت ها رای آورد آن ماجرا را درست کردند. اما نتیجه چه شد؟ آقای نیکنام به شورای شهر بازگشت و نتیجه آن چیزی جز هزینه سازی برای کشور نبود.
این نماینده مجلس از اینکه کدام نهاد مهدی حاجتی، عضو شورای شهر شیراز را بازداشت کرده است اظهار بی اطلاعی کرد اما گفت: قطعا این موضوع را در مجلس مطرح می کنیم چون این اقدامات هیچ نفعی برای کشور و نظام ندارد. امروز مردم منتظر برخورد با مفسدان اقتصادی هستند اما با اینگونه برخوردها و بازداشت ها مردم مایوس می شوند و تصور می کنند هیچ اراده ای برای بهبود اوضاع و برخورد با مفسدان واقعی وجود ندارد.

*اداره کل اخبارچندرسانه ای*ایرناپلاس*

نظر خود را ثبت کنید