نماز جمعه , دانشگاه , رفع مشکلات " />

محورخطبه های نماز جمعه شهرهای استان بوشهر

بوشهر- ایرنا- خطیبان نماز جمعه این هفته شهرهای استان بوشهر بر برطرف کردن مشکلات اقتصادی با استفاده از ظرفیت نخبگان و مراکز دانشگاهی،ضرورت ایستادگی در برابر دشمن ،
*بوشهر
بوشهر-ایرنا- امام جمعه موقت بوشهر گفت: حل مشکلات اقتصادی نیازمند وجود روحیه مجاهدت بسیجی در بین مسئولان و استفاده از ظرفیت نخبگانی درجامعه است.
به گزارش ایرنا،حجت الاسلام حسین دشتی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر با گرامیداشت ولادت امام محمد باقر (ع) افزود: مشکلات در قالب دستورالعمل های سازمانی و اداری قابل حل نیست و در این عرصه باید از روحیه بسیجی حاکم بر دوران هشت سال دفاع مقدس الهام گرفت.
وی اظهارداشت: مسئولان اقتصادی کشور نیز در شرایط موجود باید بصورت شبانه روزی برای حل مشکلات اقتصادی کشور تلاش کنند.
خطیب نماز جمعه بوشهر ادامه داد: از دیگر ظرفیت مهم برای حل مشکلات اقتصادی جامعه نخبگان و دانشگاهیان کشور است که باید بصورت ویژه از آن استفاده کرد.
وی افزود: در چند دهه ای که از عمر انقلاب اسلامی گذشته با وجود پیشرفت در عمده عرصه ها اقتصاد کشور آسیب پذیر بوده که این امر نشان از استفاده از نکردن از ظرفیت نخبگان این عرصه است.
دشتی تاکید کرد: در این چند دهه یا ظرفیت نخبگان در حوزه اقتصادی فعال نبوده و یا اینکه مجریان کار با آنها بخوبی ارتباط برقرار نکردند.
وی اظهارداشت: در چنین شرایط دانشگاه ها با برخورداری از توان علمی بالا می توانند بصورت مشورت در خدمت دولت باشند.
دشتی در ادامه با گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان گفت: جامعه ما در مسیر آموزش 2 کانون مهم خانواده و مدرسه را دارد که باید به آنها توجه ویژه شود.
وی افزود: آموزش تنها به ارائه چند نکته در مدرسه خلاصه نشده و باید تقویت ارتباط معلمان با اولیا دانش آموزان بطور جدی شکل گیرد.
دشتی یادآورشد: فراهم شدن زمینه آشنایی معلمان با روحیات دانش آموزان این امکان را فراهم می کند تا آنها بتوانند به نحو مطلوب تری در آموزش دانش آموزان نقش آفرینی کنند.
7212
*دیر
امام جمعه دیر گفت : بهانه گیری آمریکا علیه جمهوری اسلامی تمام شدنی نیست و یکی پس از دیگری مطرح می کند.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه شهر دیر افزود: با اقتدار، قدرت و قاطعیت درمقابل زیاده خواهی های دشمن ایستادگی کنیم.
امام جمعه دیر با اشاره به تصویب ماجرای الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: نمایندگان مخالف و موافق این طرح آنچه که درشان مجلس شورای اسلامی بود، انجام ندادند و مجلس شورای اسلامی جای منطق و استدلال است و جای جار و جنجال نیست.
وی در رابطه با دیدار اخیر سران سه قوه با مقام معظم رهبری گفت: یکی از دغدغه جدی مردم مشکلات اقتصادی است و تاکید رهبری بر حل مشکلات اقتصادی مردم است و مسئولان تصمیم جدی و عملیاتی بگیرند تا مردم آثار و برکات این تصمیم ها را ببینند و با فعال کردن ظرفیت ها و قابلیت های کشور و برنامه ریزی صحیح مسئولان و بصیرت مردم تحریم ها خنثی خواهد شد.
حجت الاسلام حسینی در رابطه با پیاده روی اربعین حسینی افزود: پیاده روی اربعین حسینی نماد حیات شهید، قدرت شیعه و یکپارچگی مسلمانان است و همه باید این حرکت حماسی را ارج بگذارند.
7207
*گناوه
گناوه-ایرنا- امام جمعه گناوه گفت: حل مشکلات اقتصادی کشور نیازمند کار جهادی و تلاش مضاعف همه جانبه همگان با تبعیت از منویات رهبرمعظم انقلاب است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نمازجمعه این هفته گناوه افزود: رهبرمعظم انقلاب در دیدار با سران سه قوه با موضوع اقتصادی نکات مهمی ایراد فرمودند که حل مشکلات و تامین نیازمندی های عموم مردم از مهم ترین درخواست رهبری از آنان بود.
وی اظهارداشت: کشور ایران دارای منابع و ظرفیت های فراوانی در بخش های مختلف از جمله دارابودن 9 درصد ذخایر جهان است که می طلبد با بهره گیری از ظرفیت بی بدیل جوانان و نخبگان در برطرف کردن مشکلات بوجود آمده تلاش شود.
امام جمعه گناوه گفت: به برکت اهل بیت (ع) و خون شهدا کشور از مشکلات کنونی عبور و بر عزت و اقتدار نظام بیش از پیش افزوده خواهدشد.
وی به لایحه کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه لایحه در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید اما در مجلس و هم در فضای جامعه با مخالفت روبرو شد ، در شورای نگهبان در حال بررسی است و آنچه که مصلحت مردم و نظام باشد باید مدنظر دست اندرکاران آن قرار گیرد.
امام جمعه گناوه با گرامیداشت فرارسیدن روز جهانی استاندارد گفت: مردم در خرید کالا و اقلام باید به کیفیت و استانداربودن آن توجه جدی کنند.
رکنی حسینی افزود: ملاک و معیارهای استاندارد در تمامی عرصه ها از جمله در صنعت خودروسازی باید رعایت شود.
6164/6045

نظر خود را ثبت کنید