استرالیا سفارتخانه خود را به قدس منتقل می کند

 «اسکات موریسن» نخست وزیر استرالیا تمایل به شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت کشورش در فلسطین اشغالی به این شهر دارد.

به گزارش ایرنا، براساس این گزارش، قرار است موریسن این مطلب را فردا سه شنبه در یک سخنرانی پیرامون سیاست خارجی دولتش اعلام کرده و علت مخالفتش با ریاست فلسطین بر گروه 77 سازمان ملل را تشریح کند.

به نوشته این روزنامه استرالیایی، همچنین انتظار می رود موریسن در سخنرانی سه شنبه خود موضعی شدیدتر علیه ایران گرفته و اعلام کند که کشورش در همراهی یا عدم همراهی با آمریکا در موضوع خروج از برجام بازنگری می کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سال گذشته در اقدامی یکجانبه قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شناسایی کرده و دستور انتقال سفارت کشورش از تل آویو به قدس را صادر کرد.

این اقدام ترامپ با واکنش منفی جامعه جهانی از جمله از سوی متحدان واشنگتن روبرو شده و به مخالفت شورای امنیت با آن منجر شد.

در نشست شورای امنیت با همین موضوع که به قطعنامه پیشنهادی کویت برای محکومیت این تصمیم ترامپ اختصاص داشت، همه اعضای این شورا رای موافق به این قطعنامه دادند اما در نهایت با تک رای مخالفت واشنگتن وتو شد.

این قطعنامه سپس در مجمع عمومی سازمان ملل به رای گذاشته شد که با موافقت اکثریت قاطع کشورها تصویب شد. استرالیا در آن زمان رای ممتنع به این قطعنامه داد.


نظر خود را ثبت کنید