استاندار: وامهای کشاورزان اصفهان 3 سال استمهال می شود

استاندار اصفهان از استمهال تسهیلات کشاورزان و باغداران این استان به مدت سه سال بر اساس مصوبه هیات دولت خبر داد و گفت : با اجرای این مهم کسانی که به مشکلات خشکسالی و سایر مسائل مربوط مواجه شدند بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

محسن مهرعلیزاده شبانگاه روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : بر اساس پیشنهادهایی از سوی این استانداری و برخی استان ها و آنچه که دولت مصوب کرد وزارت جهاد کشاورزی روی این موضوع متمرکز شده است. 

وی به موضوع بخشودگی دیرکرد و سود تسهیلات کشاورزی اشاره و اضافه کرد: این مهم به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی به دولت ارائه شده اما نحوه کار و چگونگی بخشودگی به سازمان برنامه و بودجه رفته است. 

به گفته وی قرار است این سازمان بعد از مطالعه و کار کارشناسی نظر خود را به دولت اعلام کند. 
استاندار اصفهان خطاب به کشاورزان یادآور شد : نگران این موارد نباشند چرا که مصوبه هیات دولت بوده و ان شاالله بزودی اعلام قطعی و عملیاتی خواهد شد. 

مهرعلیزاده اظهارامیدواری کرد با این مساعدت دولت مردم سمیرم که بیش از 90 درصد آنان در بخش کشاورزی اشتغال دارند بتوانند بزودی از این کمک ها بهره مند شوند. 

اراضی کشاورزی اصفهان حدود 563 هزار هکتار یا معادل 3/5 درصد از مساحت استان است که با توجه به محدودیت های منابع آب طی سال های اخیر حدود 290 هزارهکتار آن تحت کشت زراعی و باغی قرار می گیرد. 

تعداد اشتغال ایجاد شده در بخش کشاورزی استان بیش از 180 هزار نفر معادل 12 درصد از اشتغال ایجاد شده در استان است. 
استاندار اصفهان روز گذشته به شهرستان سمیرم سفر کرد.

شهرستان یکصد هزار نفری سمیرم در 160 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است. 

 


نظر خود را ثبت کنید