کتاب هایی که کاربران "عصرایران" خوانده اند و به دیگران هم پیشنهاد می کنند / بخش 39

خوانندگان عصر ایران به یکدیگر کتاب معرفی می کنند.

خوانندگان "عصرایران" به یکدیگر کتاب معرفی می کنند. اگر شما هم کتابی خوانده اید و از آن خوش تان آمده، خواندنش را به دیگران هم پیشنهاد کنید.

خوانندگان عصر ایران به یکدیگر کتاب معرفی می کنند. اگر شما هم کتابی خوانده اید و دوست دارید خواندنش را به دیگران هم پیشنهاد کنید، از طریق فرمی که در این لینک است، اقدام کنید.

*** لطفا اگر درباره کتاب های معرفی شده، نظری دارید، زیر همین پست برایمان بفرستید. (ولی معرفی کتاب را فقط از طریق این لینک باشد).

_________________________________________

نام کتاب: گفتگوهای سرنوشت ساز

نام نویسنده/ مترجم: کری پاترسون/ ژزف گرنی/ ران مک میلان/ ال سویتزلر/ مترجم: مهرنوش عابر

پیشنهاد دهنده: مریم شیخ بهایی: ( کارشناسی ارشد – مهندس)

ناشر: رشد

چرا این کتاب را پیشنهاد می‌کنم:

ما از هر شگردی استفاده می کنیم تا از بحث درباره موضوعات حساس و دشوار (سرنوشت ساز) فرار کنیم. گفتگوهایی که در آن هیجانها و احساسات غلبه دارد و نظرها متفاوت است، مانند انتقاد از همکار، سر و کله زذن با نوجوان سرکش، رفع اختلافات با همسر و ...

این کتاب که نثری روان و مثال هایی کاربردی دارد با آموزش روش های موثر برای شروع و پیش برد گفتگو و یافتن راهی برای خروج از بن بست گفتگو (که با اعمال سکوت یا خشونت همراه است ) به حل مسایلی که در ارتباط با اطرافیان پیدا می کنیم، کمک می کند.

________________________________________


نام کتاب: کمیته 300

نام نویسنده/ مترجم: دکتر جان کولمن/دکتر یحیی شمس

پیشنهاد دهنده: فرهاد عبداللهی ( پژوهشگر تاریخ – کارشناسی ارشد – تهران)

ناشر: مروارید

چرا این کتاب را پیشنهاد می‌کنم:

دکتر جان کولمن مؤلف کتاب که خود یکی از اعضای پیشین MI6 سازمان جاسوسی بریتانیا بوده در مورد گروه توطئه گرانی که هیچ یک از مرزهای ملی را نمی شناسند و خود را فراتر از قوانین همه کشورها قرار داده و تمامی ابعاد زندگی سیاسی دینی بازرگانی صنعتی معدنی بانکداری مردم جهان و حتی قاچاق مواد مخدر را زیر سلطه خود دارند پرده ها را به کناری می زند. این کتاب دانش شما را درباره ی این گروه کوچک نخبه که خود را در برابر هیچ مرجعی به جز اعضای گروه خود پاسخگو نمی داند افزایش می دهد. گروه توطئه گران جهانی که زیر نام کمیته ی 300 فعالیت دارند افزون بر برخورداری قدرت کامل در روند تمامی رویدادهای جهانی تأثیر قطعی دارند. این کتاب اسامی همه ی اعضاء شرکت ها مؤسسات سازمان های دولتی و جنبش های گوناگونی را که «آنها» در راستای سلطه ی جهانی خویش به وجود آورده اند برملا می سازد.

__________________________________________


نام کتاب: کم عمق ها (اینترنت با مغز ما چه می کند)

نام نویسنده/ مترجم: نیکلاس کار/ امیر سپهرام

پیشنهاد دهنده: عطیه رضایی ( تهران - کارشناس ارشد روانشناسی بالینی - روانشناس بالینی)

ناشر: مازیار

چرا این کتاب را پیشنهاد می‌کنم:

کتاب حاضر، کاری است بسیار ارزشمند و نتیجه تحقیقی گسترده و میان رشته‌ای در باب تاثیر فناوری اطلاعات، به ویژه اینترنت، و دیگر فناوری های وابسته بر ساختار و شیوه تفکر بشر و در نتیجه شیوه مطالعه، نگارش و تعاملش با دیگران. نویسنده در بخش های مختلف به فیزیولوژی مغز، کارکرد حافظه، تاریخچه فناوری‌های فکری، نقش موتورهای جستجوی وبی و به خصوص شرکت گوگل و دیگر موارد مرتبط می پردازد تا بتواند دلیل و نحوه تاثیر این فناوری را بر تفکر بشر نشان دهد تا در نهایت ریشه این بی حوصلگی در مطالعه را بیابد و نشان دهد که چرا عموم مردم قرن بیست و یکم، سطحی تر از گذشته مطالعه می‌کنند و با این که حجم بیشتری از اطلاعات در دسترس شان است، کم عمق تر شده اند.

نویسنده تلاش کرده و موفق هم بوده که بی طرف بماند، به حقایق علمی و پژوهشی اکتفا کند و از ابراز نظر احساساتی بپرهیزد، در تمام بخش های کتاب از نتیجه مطالعاتش نتیجه منطقی بگیرد و با ارجاع به پژوهش ها و نوشته های فراوان، به علل کاهش تمرکز و گرایش به خواندن متون کوتاه، به صورت هایپر لینکی و پرشی، در نسل اینترنت بپردازد و خطر کم عمق شدن را نشان دهد.

_________________________________________


نام کتاب: هرگز نیفت

نام نویسنده/ مترجم: پاتریشیا مک کورمیک / رضا عابدین‌زاده

پیشنهاد دهنده: علیرضا ( تهران – روزنامه نگار- کارشناسی ارشد)

ناشر: آرادمان

چرا این کتاب را پیشنهاد می‌کنم:

این کتاب که نامزد جایزه کتاب سال آمریکا هم بوده، اثری انسانی و بسیار عاطفی و تاثیرگذار است. داستان این رُمان از زبان یک کودک ده، یازده ساله‌ی کامبوجی است در دوره‌ی خمرهای سرخ، و این‌که چگونه با توسل به موسیقی و با خوش‌شانسی، از جوخه‌های اعدام جان سالم به در می‌برد.

اثری انسانی که هنگام خوانش آن بارها تحت تاثیر قرار گرفتم و می‌خواستم فریاد بزنم از آن‌چه بر انسان می‌آید و نیز آن‌چه انسان و هنر توانایی‌اش را دارد.

نویسنده‌ی آمریکایی داستان، دو سال در دیدارهای پی در پی با شخصیت اصلی قصه دیدار و گفت‌وگو داشته، درنهایت هم یک سفر یک‌ماهه به زادگاه او در کامبوج ترتیب می‌دهد تا تحقیقاتش را تکمیل کند، درنهایت اثری خلق می‌کند که در عین زیبایی‌، بسیار تفکربرانگیز است.

____________________________________


نام کتاب: سه رساله درباره تئوری میل جنسی

نام نویسنده/ مترجم: زیگموند فروید/هاشم رضی

پیشنهاد دهنده: میلاد اسلامی ( تهران – کارشناسی ارشد عمران – مهندس)

ناشر: نگاه

چرا این کتاب را پیشنهاد می‌کنم:

همیشه برایم سوال بود که چرا گاهی بین عقاید و رفتارهای ما انسانها تناقض وجود دارد. چرا دچار کشمکش درونی هستیم و ریشه این مسائل کجاست. تا اینکه با این کتاب آشنا شدم. فروید در این کتاب مهم ترین دستاورد خود از انجام آزمایشات روانکاوانه ای که بر روی تعداد افراد زیادی که دچار آشفتگی های روانی بوده اند ارائه کرده است.

بیان کتاب کمی قدیمی است اما محتوای آن بدین لحاظ که برگرفته از نهاو حقیقی همه ما انسانهاست چنان در عمق روان نفوذ میکند که پس از خواندن آن، خواننده دچار شوک خواهد شد و ممکن است تا مدتی مطالب را نپذیرد اما وقتی بیشتر عمیق میشود درمی یابد که اکثر مطالب در خصوص خود او نیز صادق است.

___________________________________


نام کتاب: عشق در زمان وبا

نام نویسنده/ مترجم: گابریل گارسیا مارکز/ بهمن فرزانه

پیشنهاد دهنده: محسن دشتی ( قم)

ناشر: نشر ققنوس

چرا این کتاب را پیشنهاد می‌کنم:

کتاب «عشق در زمان وبا» یکی از کتاب‌های مهم «گابریل گارسیا مارکز» است. او این کتاب را در سال 1985 نوشته و تاکنون به زبان‌های مختلفی ترجمه شده و مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است. در بخشی از داستان این کتاب می‌خوانیم:

«فلورنتینو آریثا، پس از آنکه فرمینا داثا عشقش را رد کرده بود، حتی برای یک لحظه هم از فکر او بیرون نرفته بود. مرد به‌رغم چندین عشق طولانی و پرمخمصه، یک‌بند فقط به او فکر کرده بود و پنجاه‌ویک سال و نه ماه و چهار روز سپری شده بود. لزومی نداشت تا مثل زندانی‌ها روی دیوار سلول هر روز خط بکشد تا زمان را به خاطر داشته باشد و قاطی نکند؛ به هر حال هر روز مسئله‌ای پیش می‌آمد و او را به یادش می‌آورد. تنها با مادرش ترانزیتو آریثا، در قسمتی از یک خانه‌ی اجاره‌ای در خیابان پنجره‌ها زندگی می‌کرد. مادرش از دوران جوانی در همان خیابان، یک مغازه‌ی خرازی داشت و در ضمن پیراهن‌های پاره و پارچه‌های کهنه تکه‌پاره را هم به‌عنوان باند زخم‌بندی می‌فروخت تا برای بستن زخم سربازانی که در جنگ مجروح شده بودند، به کار روند...»

__________________________________


نام کتاب: خاطرات پزشک مخصوص صدام

نام نویسنده/ مترجم: اثر علاء بشیر/ احسان بالانی

پیشنهاد دهنده: -

ناشر: انتشارات الماس پارسیان

چرا این کتاب را پیشنهاد می‌کنم:

صدام حسین عبدالمجید تکریتی پس از کودتای 1968 که منجر به دست گرفتن قدرت توسط حزب بعث عراق شد تا سال 1382 هجری شمسی که با حمله آمریکا و متحدانش از قدرت به زیر کشیده شد، یکی از مخوف‌ترین دیکتاتوری‌های خاورمیانه را در عراق تشکیل داده بود. کتاب حاضر نوشته دکتر علاء بشیر پزشک مخصوص صدام حسین است که در دوران مخوف دیکتاتوری صدام حسین، از محرم‌ ترین و نزدیک ‌ترین افرادی بوده که می‌توانستند به دیکتاتور عراق نزدیک شوند

 


نظر خود را ثبت کنید