وجود 80 چاه دارای نیترات بالا در جنوب تهران

حدود ۷۰ تا ۸۰ چاه آب دارای نیترات بالا در جنوب تهران وجود دارد اما به هیچ وجه از آنها استفاده نمی شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه سالهاست که حدود ۷۰ تا ۸۰ چاه آب دارای نیترات بالا در جنوب تهران وجود دارد اما به هیچ وجه از آنها استفاده نمی شود گفت:آب چاه‌های جنوب تهران که نیترات دارند وارد مدار نمی شوند.

محمد رضا بختیاری در گفت و گو با فارس در خصوص اینکه گفته می شود برخی چاه های جنوب تهران چون نیترات دارند باعث کاهش کیفیت آب شرب تهران می‌شوند گفت: کیفیت آب شرب تهران کاملاً سالم است و مشکلی نداریم اما در جنوب تهران چاه‌هایی وجود دارد که این چاه‌ها آلودگی دارند اما برای اینکه در پیک تابستان از آنها استفاده نکنیم کاهش فشار آب می‌دهیم تا این چاه‌ها را وارد مدار نکنیم.

*برخی از چاه‌ها که نیترات بالایی دارند به هیچ وجه آنها را وارد مدار نمی‌کنیم

وی افزود: نیترات برخی از چاه‌های تهران پایین است و با اختلاط آن این مشکل را برطرف می‌کنیم اما برخی از چاه‌ها که نیترات بالایی دارند به هیچ وجه آنها را وارد مدار نمی‌کنیم و طبق آزمایش‌های روزانه صورت گرفته معتقد هستیم که شهر تهران دارای آب کاملا سالمی است.

*۸۰ چاه دارای نیترات بالا سالهاست که در تهران از آنها استفاده نمی شود

بختیاری در پاسخ به این سوال که تعداد چاه‌های دارای نیترات بالای در تهران چه میزان است، گفت: به هر حال چاه‌هایی که نیترات بالایی داشته باشند وارد مدار نمی شوند اما تعداد آنها ۷۰ تا ۸۰ است؛ البته ۱۰ سال است که این چاه‌ها به هیچ عنوان وارد مدار نشده‌اند.


نظر خود را ثبت کنید