بیمه , روستایی , خراسان شمالی " />

250 خانوار مستمری بگیر بیمه اجتماعی روستایی شیروان هستند

بجنورد- ایرنا- مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: هم اکنون 250 خانوار مستمری بگیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر شهرستان شیروان هستند.
محمد رضا غلام زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این افراد به علت فوت سرپرست و یا از کارافتادگی ماهانه براساس سطوح درآمد انتخاب شده حق بیمه خود مستمری دریافت می کنند.
وی سطوح درآمد بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر را از 4 تا 9 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این افراد براساس سطح درآمد انتخاب شده حق بیمه خود را پرداخت می کنند که مبلغ حق بیمه پرداختی در پایین ترین سطح سالانه 2 میلیون و 400 هزار و در بالاترین سطح 5 میلیون و 400 هزار ریال است.
غلام زاده افزود: افرادی که عضو صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر می شوند باید 30 سال سابقه پرداخت بیمه را داشته باشند که مستمری به صورت کامل دریافت کنند و افرادی که سن آنان 65 سال با 15 سال پرداخت حق بیمه را داشته باشند با 20 روز حقوق بازنشسته می شوند.
مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی با بیان اینکه از ابتدای امسال 300 نفر از شیروان برای عضویت در این صندوق ثبت نام کرده اند گفت: هم اکنون بیش از 50 درصد جامعه هدف شیروان عضو این صندوق می باشند.
تاکنون هشت هزار و 800 نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر شیروان شده اند.
شهرستان شیروان 157 هزار نفر جمعیت دارد که بیشتر آنها در روستاها ساکن هستند. این شهرستان همچنین 9 طایفه عشایر دارد که شامل 2هزار و 176 خانوار در قالب 12 هزار و 642 نفر جمعیت است.
7186/ 6042

نظر خود را ثبت کنید