اطلاع رسانی تبلیغی

داشتن دانش و مهارت اولین قدم برای ورود به کسب‌وکار قهوه و کافی‌شاپ است

گفتگوی خبرگزاری مهر با علی زعفری ، موسس اولین مدرسه قهوه ایران و عضو هیئت مدیره اتحادیه آب میوه، بستنی و کافی شاپ تهران

از نگاه من مسیر بسیاری تا رسیدن به موفقیت مانده و واژه‌ی مافیا برای من و این مجموعه صدق نمی‌کند.

وقتی در لابه‌لای صفحات مجازی و شبکه‌های اجتماعی از اینستاگرام و تلگرام تا وبسایت‌های مختلف سیر می‌کردم، واژه‌های تاز‌ه‌ای خودنمایی می‌کنند، باریستا، آموزش باریستا ، عصاره‌گیری قهوه ، قهوه‌های اسپشیالیتی ، لاته آرت و... کنجکاو شدم تا بیشتر در باره‌ی این واژه‌ها بدونم.

توی گوگل در مورد این واژه‌ها جستجو کردم و با کلیک روی اولین نتیجه وارد سایت مدرسه قهوه ایران شدم

خیلی جالب بود ، اصلا فکر نمی‌کردم قهوه و فرآیند آماده‌سازی قهوه ، اینقدر پیچیده باشد که برای آموزش این فرآیند ، یک مدرسه دایر شده باشد.

آقای علی زعفری ، موسس اولین مدرسه قهوه ایران و عضو هیئت‌مدیره اتحادیه آب‌میوه ، بستنی و کافی‌شاپ تهران، فردی با سابقه در صنعت قهوه و کافی‌شاپ کشور که چند سالی است در عرصه آموزش این صنعت کارنامه درخشانی از خودشون به جا گذاشتند.

برای مصاحبه به مدرسه قهوه ایران مراجعه کردم ، راستش به شدت هیجان زده بودم که بعد از سال ها دوباره می‌خوام برم مدرسه!!!

از آقای علی زعفری در مورد تاریخچه این صنعت توی کشورمون پرسیدم؟

صنعت قهوه در کشور ما به سال های دوری برمیگرده ، ما از قدیم قهوه خانه داشتیم که واقعا در آن ها قهوه سرو می شد، نه به شکل قهوه خانه های امروزی ؛ صنعت قهوه در کشورهای دیگر پیشرفت بسیاری داشته و قهوه های تخصصی جای خودشون رو توی این صنعت باز کرده اند. کم کم این صنعت و متد های دم آوری قهوه به صورت یک دانش وارد فضاهای آکادمیک شد و امروزه به عنوان یک رشته در دانشگاه های مختلف دنیا تدریس می شود.

 از ایشون در مورد چگونگی راه اندازی اولین مدرسه قهوه ایران سوال کردم؟

من حدود 27 سال است که در صنعت قهوه و کافی شاپ کشور فعالیت دارم ؛ کار آموزش راه 21 سال پیش بعد از افتتاح اولین کافی شاپم آغاز کردم، کافی شاپ پاییز 98 که همچنان دایر و مشغول فعالیت است و چند شعبه نیز دارد.

بعد ها با توجه به نیاز جامعه کافی شاپ کشور به آموزش و بروز رسانی دانش قهوه در کشور تصمیم به دایر کردن کلاس های آموزش کافی شاپ به صورت آکادمیک گرفتم که "خانه باریستا ایران" نام نداشت. آموزش هنرجویان ادامه پیدا کرد و تقاضای بالای فراگیری این حرفه و کمبود فضای آموزشی من رو به فکر راه اندازی یک فضای بزرگتر با امکانات بیشتر انداخت. اولین مدرسه قهوه ایران!

مدرسه قهوه ایران اولین، مجهزترین و بزرگترین مجموعه آموزش تخصصی قهوه، باریستا و مدیریت کافی شاپ در ایران است.

به لطف خدا و با تلاش شبانه روزی تیم مدرسه قهوه از بین آموزشگاههای فنی و حرفه ای در زمینه قهوه و کافی شاپ رتبه یک را در ایران داریم.

خوشبختانه بالای 6000 هزار نفر در سطح کشور و از خارج از ایران هنرجو جذب کردیم و با انتقال اصولی و حرفه ای دانش "باریستایی" و "کافه داری" توانستیم جایگاه ویژه ای در دنیای قهوه بدست آوریم.

همانطور که می دانید اولین قدم برای ورود به کسب و کار جدید داشتن مهارت و تخصص کافی در آن شغل است.

رسالت مدرسه قهوه ایران انتقال صحیح دانش، مهارت و تخصص لازم به علاقمندان این صنعت است.

در ادامه از آقای علی زعفری در مورد امکانات مدرسه قهوه ایران پرسیدم؟

در حال حاضر مجموعه ما مجهزترین فضای آموزشی در صنعت قهوه کشور است و معتبر ترین مدرک در حوزه این صنعت را صادر می کند. مجموعه ما از نظر امکانات و تجهیزات با آکادمی های معتبر دنیا برابری می کند. کارگاه های آموزش تئوری و عملی و work shop های تجهیز شده به جدیدترین ابزار و دستگاه های دنیا تنها بخشی از امکانات مجموعه ماست.

در باره ی دوره های آموزشی مجموعه سوال کردم؟

دوره های این مجموعه به صورت تخصصی در حوزه های مختلف برگزار می شود؛ دوره ی قهوه ، باریستا و مدیریت کافی شاپ که دوره پایه ی این مجموعه است و دوره های تخصصی دیگری از قبیل قهوه های دمی ، لاته آرت ،میکسولوژی و نوشیدنی های سرد، صبحانه ، فست فود که از نظر پکیج آموزشی، مجموعه ما در سطح کشور و خاور میانه بی نظیر است.

در ادامه گواهینامه های پایان دوره را پرسیدم؟

ما در پایان دوره های آموزشی مدارک مختلفی برای هنرجویان صادر می کنیم، مدرک بین المللی از سازمان فنی و حرفه ای کشور و مدرک مدرسه قهوه و خانه باریستا ایران که یکی از معتبرترین مدرک های قهوه و کافی شاپ در دینا می باشد.

مجموعه ما همواره با آکادمی های مختلف دنیا روابط خوبی داشته و در زمینه های مختلف علمی و پژوهشی تعاملات خوبی را با آن ها برقرار می کند.

مدرسه قهوه ایران از تجربیات و دانش اساتید بین المللی بهره می برد ؛ برای مثال مراسم افتتاحیه مدرسه قهوه ایران با حضور آقای دنیلو لودی ، سرداور مسابقات جهانی باریستا انجام شد و استانداردهای آموزشی و تجهیزاتی این مجموعه مورد تایید ایشان قرار گرفت.

مدارک بین المللی که در پایان دوره های مختلف اعطا می شود به هنرجویانی که قصد "مهاجرت" دارند کمک می کند تا بتوانند در کشورهای مقصد کسب و کار موفق تری داشته باشند.

 من هر کجا در مورد صنعت قهوه ایران جستجو کردم به نام آقای علی زعفری و مجموعه مدرسه قهوه ایران برخورد کردم، از ایشون در مورد دلیل این اتفاق پرسیدم و اینکه آیا آقای علی زعفری مافیای قهوه ایران هستند!؟

شاید مجموعه ما به دلیل قدرت جذب تعداد بالای هنرجو، سابقه ی بالای آموزشی و پیشرفت چشمگیر در سال های اخیر ، از نگاه برخی به عنوان مافیای قهوه شناخته شود ؛ اما از نگاه من مسیر بسیاری تا رسیدن به موفقیت مانده و واژه ی مافیا برای من و این مجموعه صدق نمی کند. برخی همواره نگاهشان به سیر پیشرفت این مجموعه بوده و دائما در حال قضاوت هستند اما مجموعه من همیشه نگاهی رو به جلو و آینده ای روشن تر دارد. البته تلاش های گسترده و موفق تیم ما در تمامی بخش های این صنعت می تواند تعبیرهای مختلفی برای دیگران داشته باشد.

برخورد دوستانه مدیر این مجموعه و فضای مثبت مدرسه قهوه ایران باعث شد تا من در دوره ی قهوه و باریستا و مدیریت کافی شاپ ثبت نام کنم ، راستش به شدت ذوق زده ام که می خوام با دنیای قهوه به صورت آکادمیک و حرفه ای آشنا بشم!


نظر خود را ثبت کنید