اختصاص ۹ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های علمی و فناوری آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: ۹ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های علمی فناوری استان اختصاص یافته است.

به گزارش ایسنا، محمد مهدی شهریاری در جلسه جمع‌بندی سفرمعاون علمی فناوری رئیس جمهور به استان که در استانداری آذربایجان غربی برگزار شد افزود: ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار از سوی معاونت علمی فناوری رئیس جمهور و ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار از سوی استانداری آذربایجان غربی برای توسعه زیرساخت های علمی و فناوری استان اختصاص یافته است.

شهریاری بااشاره به اینکه بیش از۳۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور فعال هستند، تصریح کرد: متاسفانه در آذربایجان غربی تنها ۱۸ شرکت دانش‌بنیان فعال است که این نشان از عقب ماندگی استان در این حوزه است.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: باید با برنامه‌ریزی و رساندن شرکت‌های دانش‌بنیان استان به ۱۰۰ شرکت عقب ماندگی ناشی از سو مدیریت مسئولان قبلی استان دراین بخش را جبران کنیم.

وی بااشاره به اینکه تحریم‌ها فرصت بسیار مناسبی برای حل مشکلات علمی هستند، خاطرنشان کرد: باید از کشورهای همچون چین وژاپن که توانستند بعد از جنگ جهانی دوم با برنامه‌ریزی و مدیریت به ابرقدرت اقتصادی تبدیل شوند الهام گرفته و از این فرصت استفاده کنیم تا عقب‌ماندگی‌های سال‌های قبل را جبران کنیم.

شهریاری ادامه داد: استارتاپ‌ها کسب و کار های جدیدی هستند که بسرعت رشد پیدا کرده‌اند باید با مدیریت و اعتماد به جوان‌ها از این فرصت‌های جدید استفاده بهینه کنیم.

در ادامه حسن حیدری رئیس پارک علم وفناوری آذربایجان غربی نیز دراین نشست افزود: زیرساخت‌های پارک علم وفناوری استان کامل نیست ونیازمند حمایت‌های بخش خصوصی و دولتی است.

وی باتاکید به اینکه معافیت مالیاتی یکی از نیاز های اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان استان است، خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی دارای نیروی انسانی فعالی است ونگرش‌ها به بخش نوآوری و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای توسعه علمی استان تغییر پیدا کرده است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید