رئیس نهاد رهبری در اجلاسیه شهدای دانشجو:

دشمن می‌خواهد باور قلبی ما به اسلام را بگیرد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: حس فداکاری برای دین و گذشتن از جان برای اعتلای کلمه خدا برای ما ارزش داشته و دشمن می‌خواهد باور قلبی ما به دین و اسلام را بگیرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور در اجلاسیه شهدای دانشجو اظهار کرد: قبل از پرداختن به مفهوم شهادت لازم است به اتفاق بزرگی که در کشور، منطقه و جهان که به تبع انقلاب اسلامی رخ داد، توجه کنیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: از ظهور جمهوری غربی و لیبرال دموکراتیک و شکل‌گیری نظام استعمار و پس از آن به صورت بین‌المللی و کنترل‌کننده دنیا، جریان تسلط تفکر غربی و اشراف و حاکمیت غربی در دنیا تسلط پیدا کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی افزود: لازمه تسلط این جریان حذف جریان‌های رقیب بود که دین مهم‌ترین رقیب به شمار می‌رفت. جریانی که کشورها را از نظر سیاسی و اقتصادی وابسته می‌کرد به دلیل این است که این جریان بتواند بر آن کشورها تسلط پیدا کند و دین را حذف کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با بیان این‌که تمام تلاش دشمن برای حذف دین است، گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) به وجود آمد و بساط نظام شاهنشاهی را از بین برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی با بیان این‌که نظام شاهنشاهی به سد محکمی به نام اسلام سیاسی و اجتماعی برخورد کرد و متوقف شد افزود: بسیاری از وقایع تاریخ و اتفاقاتی که برای کشور افتاده، به جوانان منتقل نشده است که لازم است جوانان، بسیاری از وقایع تاریخی کشور را بدانند.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا و سخنانش، زمینه‌ای برای شناخت چهره آمریکا است. ترامپ چهره حقیقی آمریکا را بارها معرفی کرده است. به کشورهای عربی گفته اگر ما نباشیم شما دو هفته دوام نخواهید داشت. این‌ها همه نشان‌دهنده چهره آمریکا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی افزود: ترامپ به عربستان گفته اگر ما نباشیم ایران شما را دو هفته ای می‌بلعد. عربستانی که همیشه از آمریکا سلاح می‌خرد و وابسته است را این‌گونه تحقیر می‌کند.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدار به اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی فرمودند « تحریم‌هایی که ما الان با آن مواجهیم تاکنون هیچ کشوری این‌گونه تحریم نبوده و تحریم‌ها بعد از این سخت‌تر نخواهد بود». آمریکا اعلام کرده تحریم‌ها را از آبان آغاز خواهد کرد در صورتی که هم‌اکنون شرایط از تحریم کمتر نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی افزود: در این شرایط که تحریم هستیم، دشمن می‌گوید ما آرزو داریم ایران ۴۰ سالگی انقلاب خود را نبیند.

وی اظهار کرد: ادبیات دشمن به‌گونه‌ای است که در دشمنی چیزی کم ندارد و از طرف دیگر به ناتوانی خودش هم اعتراف می‌کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: حس فداکاری برای دین و گذشتن از جان برای اعتلای کلمه خدا و این‌که باور داریم که دین همه چیز و نجات‌دهنده است، برای ما ارزش داشته و دشمن می‌خواهد باور قلبی ما به دین و اسلام را بگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی افزود: دشمن می‌خواهد تلاش را از جوانان بگیرد اما فرهنگ شهادت‌طلبی ما باطل‌السحر است و همه نقشه‌های دشمن را نابود می‌کند و جوانان ما با جانفشانی خود جواب دشمن را می‌دهند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور که در اجلاسیه شهدای دانشجو خراسان جنوبی سخن می‌گفت در ادامه افزود: دانشگاه‌های بیرجند از ۶۰۰ دانشجویی که در زمان دفاع مقدس داشتند، ۱۲۰ دانشجو را به جبهه اعزام کردند و این یعنی این‌که با فرهنگ شهادت آشنا و روبرو هستیم در صورتی‌که جبهه غربی می‌گوید هر کس نسبت به خود مسئول است و به کسی کار ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی تصریح کرد: دین اسلام، انسان را به سطحی می‌رساند که نسبت به همه مردم مسئول هستیم و باید برای دفاع از وطن و کشور خود تلاش کنیم.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌ رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، وی با بیان اینکه تا زمانی‌که مشعل دین فروزان است، ایران بیمه است، گفت: تا زمانی‌که این جلسات و عشق به شهادت در جامعه باشد، این کشور بیمه است.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید