پلیس تهران: ۷۰ درصد کشته‌های تصادفات عابران پیاده و موتورسواران هستند

فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت:‌ شهر تهران نیاز به ۴۰ کلانتری دارد که با توجه به شرایط فعلی احداث ۸ کلانتری باید ضرب‌الاجلی انجام شود.

به گزارش فارس، سردار حسین رحیمی در نشست مشترک با شهردار منطقه ۲ تهران اظهار داشت: در جلسه امروز پیشنهادات خوبی شهردار منطقه داشت تا بتوانیم بعضی از طرح‌های انتظامی، ترافیکی و راهنمایی و رانندگی را به صورت پایلوت در منطقه ۲ اجرا کنیم.

وی افزود: بعضی از مشکلات در منطقه ۲ تهران را مطرح کردند که در راستای ارتقای انضباط و امنیت شهروندان بتوان از ظرفیت پلیس بیشتر استفاده کرد.

سردار رحیمی بیان داشت: امروز بازدیدهای میدانی از بعضی از مقرهای خودمان و بعضی از مشکلات ترافیکی که در منطقه است انجام دادیم و موضوع کنارگذر زندان اوین نیز مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در خصوص کنارگذر زندان اوین، برای کاهش ترافیک و تسهیل در عبور و مرور قرار شد هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های ذیربط صورت بگیرد.

وی افزود: در راستای افزایش انضباط و نظم ترافیکی مقرر شد با شهرداری منطقه ۲ تهران تفاهم‌نامه‌ای منعقد شود و در این خصوص اقدامات زیادی را مدنظر قرار داده‌ایم و یکی از این موارد موضوع معتادان است که باید نسبت به جمع‌آوری و ساماندهی آنان اقدام شود.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت: مقرر شد دو مقر پلیس در این منطقه تقویت شود و مصوب شده است که کلانتری در این منطقه احداث شود و زمین آن در حال تأمین است تا در اختیار پلیس قرار بگیرد.

وی در رابطه با میدان صنعت نیز گفت: طرح‌هایی در بخش انضباط ترافیکی طراحی شده که از نظر پلیس مورد تأیید است، اما قرار شد که به صورت آزمایشی و شماتیک طراحی شود و در این خصوص پیشنهاداتی نیز معاون حمل و نقل شهرداری منطقه ارائه داده است.

وی یادآور شد: تصمیمات خوبی در این جلسه اتخاذ شد که بتوانیم مهمترین خواسته و نیاز مردم منطقه که بحث انضباط و نظم است را ارتقا دهیم.

رحیمی یادآور شد: در حال حاضر شهر تهران به ۴۰ کلانتری نیاز دارد که احداث ۸ کلانتری ضرب‌الاجلی است.

فرماندهی انتظامی تهران بزرگ افزود: امنیت پایه، مبنا و زیرساخت است و اگر نباشد حتی نمی‌توانیم جلسه‌ای را برگزار کنیم، اینکه امنیت متاع گرانقیمتی است، واقعی است.

وی یادآور شد: برای ایجاد امنیت باید همه دست به دست هم دهند و موضوع امنیت یک تولید عمومی است.

سردار رحیمی بیان داشت: ما تمام قد در خدمت شهرداری تهران هستیم تا بتوانیم به شهروندان خدمات بهتری را ارائه دهیم. در حوزه ترافیک بیش از ۷۰ درصد کشته‌ها عابرین پیاده و موتورسواران هستند.


نظر خود را ثبت کنید