آیت‌الله سبحانی:اجتماع میلیونی اربعین در تاریخ بی‌سابقه است

مرجع تقلید شیعه با بیان اینکه حضور در زیارت اربعین هم باعث انسجام تشیع و هم احیاء شعائر حسینی است، تاکید کرد: در تاریخ بشر وجود ندارد که میلیون‌ها نفر برای یک هدف در یک منطقه جمع شوند.

به گزارش ایسنا،آیت‌الله جعفر سبحانی امروز در پایان درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم عنوان کرد: دشمن در گذشته و قبل از انقلاب اسلامی خواسته‌های خود را به کشور دیکته می‌کرد اما اکنون می‌بینند دستش از همه جا کوتاه است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد براساس کتاب و سنت اسلام عمل کند و اختیار سرمایه نفتی خود را داشته باشد، این مسائل برای دشمنان سنگین و غیرقابل پذیرش است و همین مسأله دلیل دشمنی آن‌ها با ایران است.

این استاد برجسته حوزه بیان کرد: شگرد دشمن برای اجرای توطئه‌ها و نقشه‌های خود، ایجاد ایران‌هراسی در ذهن جهانیان است، در حالی‌که ایران مرکز اطمینان و قدرت است و برای کسی هراسی ندارد.

وی ادامه داد: اربعین شعار شیعه برای انسجام شیعیان در سراسر جهان است و از تمام کشورها در اجتماع اربعین جمع می‌شوند و تحت زیارت به شعائر حسینی عمل می‌کنند.

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه اربعین به صورت عام در روایات ازخصوصیات ویژه برخوردار است گفت: خداوند به انسان در سنین جوانی سهل و آسان می‌گیرد، چون شهوات بر او غلبه دارند اما بعد از گذشت چهل سالگی و تکمیل عقل، مواخذه دشوار است؛ بنابراین اربعین اثر تکوینی بر انسان دارد.

این مرجع تقلید شیعه تصریح کرد: در روایت آمده است که بعد از مرگ انسان، علاقه روح به بدن تا ۴۰ روز قطع نمی‌شود و روح ارتباطش را با قفس بدن حفظ می‌کند و به چهلم که رسید انقطاع صورت می‌گیرد.

آیت‌الله سبحانی اظهار کرد: اربعین حسین بن علی(ع) علاوه بر اینکه اثر تکوینی داشته است، زیارت آن حضرت در اربعین شعار شیعه هم هست فلذا اول کسی که قبر امام حسین(ع) را زیارت کرد جابربن عبدالله انصاری بود.

وی افزود: اکنون مسأاله اربعین حسینی برای شیعیان حیاتی شده است، زیرا این اتحاد عظیم شیعیان باعث نارضایتی و ناراحتی دشمنان می‌شود؛ آن‌ها دولتی می‌خواهند که با آنان برقصد و هر چه می‌خواهند امضاء کند و با آنان هماهنگ باشد.

این مفسر قرآن با بیان اینکه حضور در زیارت اربعین هم باعث انسجام تشیع و هم احیاء شعائر حسینی است، تاکید کرد: در تاریخ بشر وجود ندارد که میلیون‌ها نفر برای یک هدف در یک منطقه جمع شوند؛ در حالیکه در سال گذشته بنابر آمارها ده میلیون نفردر پیاده روی اربعین حضور داشتند.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید