سرپرست استانداری کرمان:

ارزش معنوی مراسم نباید تحت‌الشعاع برنامه‌ریزی‌های مادی قرار بگیرد

سرپرست استانداری کرمان گفت: باید معنویت این سفر پایدار باشد و ارزش معنوی مراسم نباید تحت‌الشعاع برنامه‌ریزی‌های مادی قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، «محمدجواد فدایی» امروز 5 آبان‌ماه در جلسه ستاد استانی اربعین در کرمان اظهار کرد: فعلیت در زمینه زیارت و سفر اربعین کار بزرگی است و در رسانه‌های دنیا از زیارت اربعین به‌عنوان بزرگ‌ترین حرکت زائرانه دنیا یاد شده است و این‌که جمعیتی بیش از پنج برابرِ حج در این مراسم شرکت می‌کنند.

وی افزود: این مسأله نشان‌دهنده عظمت کار است به ویژه این‌که به لحاظ امنیتی، منطقه شرایط مناسبی ندارد و هنوز گروه‌های تروریستی و داعش دنبال فرصت هستند ضربه بزنند.

فدایی تصریح کرد: اربعین یک مراسم شیعی است اما از دیگر مذاهب و گروه‌ها از جمله اهل تسنن، زرتشتیان و ... به زائران امام حسین علیه السلام خدمت می‌کنند و نشان می‌دهد مردم فارغ از قومیت، ملیت و حتی دین و مذهب سیدالشهداء علیه‌السلام را به‌عنوان نماد ایثار، شجاعت و انسانیت فراتر از مذهب تلقی کرده و برای ایشان احترام قائل هستند و باید به این ارزش‌ها توجه کرد.

سرپرست استانداری کرمان با بیان این‌که آمار فعالیت‌ها نشان‌دهنده حجم زیاد کار است و حدود 50 میلیون وعده غذا در میان زائران اربعین توزیع می‌شود، گفت: باید معنویت این سفر پایدار باشد و ارزش معنوی مراسم نباید تحت‌الشعاع برنامه‌ریزی‌های مادی قرار بگیرد.

وی با اشاره به گزارش عملکرد کمیته‌های ستاد اربعین استان کرمان اظهار کرد: باید سامانه پیامکی اعلام شود تا افرادی که به مشکل برخورد می‌کنند، بتوانند آن را اطلاع‌رسانی کنند تا مسائل ریز از قلم نیفتد و با جمع‌بندی این مشکلات، در برنامه‌های آتی رفع شوند.

فدایی تصریح کرد: خوشبختانه در استان کارها کامل پیش رفته و مشکل اساسی وجود ندارد و آماده پیگیری برای برطرف کردن مشکلات احتمالی هستیم تا کار به نحو احسن انجام شود.

انتهای پیام


نظر خود را ثبت کنید